Танците могат да осигурят много повече от просто физическо натоварване - те може да допринесат за психическото благополучие. Танците стимулират центровете за възнаграждение в мозъка. Тъй като инстинктът на тялото да реагира на ритъма на танца, е първичен, се отделят невротрансмитери - ендорфини и серотонин, наричани още хормони на щастието


Ендорфините помагат за подобряване на качеството на съня, така че танците могат да помогнат за справяне с безсънните нощи поради натрупан стрес. Научната причина, поради която танцът има свойството да намалява стреса, произтича от идеята, че когато тялото се чувства добре, умът също ще релаксира, ще се чувства спокоен и оптимистично настроен.


Танците са препоръчителна форма на терапия за страдащите от тревожност и депресия. Когато танците са енергични и изискват натоварване на повече мускули, тялото се освобождава от натрупаната енергия и негативните чувства. По-голямата част от тях са интензивни, благодарение на което са чудесна алтернатива на интензивна кардио тренировка всяка седмица. Сред бързите танци са зумбата, латиноамериканските, хип-хоп и други.


 

Разбира се, има и по-бавни танци като тангото. Освен че изискват прецизност, бавните танци спомагат за намаляване на темпото и съответно за отпускане. Слушането на релаксираща музика при бавните танци също може да засили чувството за облекчение и релаксиране.

 

Освен че танците повлияват добре на психиката, те имат и други предимства. Едно от тях е да подобряват координацията и баланса. Според проучване в Университета в Минот след 12 седмици тренировки по зумба, 60 възрастни отбелязват подобрение на своите познавателни умения. Това означава, че танците не са предназначени само за младите и енергични хора, а и за по-възрастните.

 

Танците също допринасят за гъвкавостта. Те помагат за удължаване на мускулите и стягането на бедрата. Ако се практикуват редовно, те може драстично да подобрят енергичността и същевременно да допринесат за по-добрата стойка на тялото. Това не е всичко. Танците подобряват състоянието на сърцето и белите дробове, повишават мускулния тонус, намаляват теглото и подсилват костите.

 

Независимо дали се търси начин за облекчаване на стреса и напрежението, или има нужда от раздвижване и забавление, танците са чудесен избор. В допълнение, те са много добра алтернатива на фитнес тренировките.