Най-добрият начин за релаксиране след работата, е да спрем да мислим за нея след като напуснем работното място. Можем например да изключим служебния телефон, да откажем приемане на обаждане от колеги и клиенти, които ще ни накарат да мислим за работа извън офиса.


С прибирането вкъщи може да вземем релаксиращ душ, защото водата оказва положителен ефект върху състоянието на ума и душата. Може да редуваме топла със студена вода за добро кръвообращение. Ако добавим етерични масла към ваната, ще създадем идеална атмосфера за отпускане.


Друг вариант за разтоварване от напрежението, е да потърсим емоционално зареждане с разходка сред природата. Гледайки продължително в зеленината, дишайки чист въздух, пиейки топъл чай, сам или в компанията на любим човек, ще се почувстваме по-леки, а умът ще забрави за работата. 



Може да отидем и на фитнес или да тренираме физически упражнения вкъщи. Всяко движение ще освободи ендорфините и ще се почувстваме по-енергични след дългия ден. Това може да бъде и начин за трайно освобождаване на натрупаното напрежение и дори предотвратяване на стреса.


Ако след дългия работен ден е налице глад, може да си вземем любимата храна или да сготвим нещо вкусно. Гладният ум е ядосан ум, затова е добре да консумираме лека храна, която ще ни засити за известно време и ще ни накара да се чувствате спокойни.


За пълното отпускане няма нищо по-добро от един добър масаж, който ще облекчи напрежението в мускулите. Може да помолим някой от семейството да ни разтрие или да отидем на СПА център, където ще ни направят успокояващ масаж и така ще се отпуснат тъканите и мускулите ни.


За да не се получава прегряване и претоварване от работа, трябва тялото и най-вече мозъкът да си почиват често. Не е достатъчно да се релаксира веднъж месечно или седмично през уикенда. За да може мозъкът да работи ефективно, трябва всекидневно да отпочиваме, за да премахваме умората след дългия и тежък работен ден.