Забързано ежедневие, хранене на крак, малко време за забавление и релакс. Резултът - изтощение, ниска продуктивност и вероятност от развитие на депресия. Ако всичко това звучи познато, значи има нужда от почивка.

 

Има някои методи, с които може да се презаредят батериите. Ето някои идеи, които биха помогнали за възстановяване на тялото и ума.



Раздвижване

При изтощение е много изкушаващо лягането на дивана пред телевизора. Това обикновено обаче е свързано с по-голяма умора, най-вече психическа. Вместо това, презареждането може да стане чрез разтягане на мускулите само за 5-10 минути всеки ден. Още по-добър вариант е провеждането на йога класове веднъж или два пъти в седмицата. Вместо да се стои на дивана, може да направи разходка в парка сред природата за около 20-30 минути. Тя със сигурност ще зареди психически и физически за няколко часа напред.


Топла вана

Взимането на топла вана може да се окаже изключително релаксиращо. Добавянето на соли и етерични масла допълнително ще засилят усещането за спокойствие и ще премахнат стреса от тялото. Топлата вана може да се съчетае с ексфолиране на кожата. То ще подобри циркулацията на кръвта и ще помогне за по-бързото презареждане. Ексфолиантите с естествени съставки като овес и сода са идеална опция.


Забавление

Забавлението е важна част от психическото здраве. Забавлението може да включва посещения на любими места, концерти, пътуване, танци, слушане на музика, шопинг, арт терапия и др. Правенето на любими неща, които доставят удоволствие и правят човек щастлив, със сигурност са добър начин за забавление и за презареждане на батериите.


Водене на дневник

Воденето на дневник е чудесен начин да се намали стресът чрез изразяване на всички негативни чувства и емоции. Всеки ден, след края на работния ден, може да се пишат по няколко редове, за да се освободи лошата енергия и да се почувства облекчение.

 

Промяна в диетата

Батериите може да се презаредят чрез промяна в начина на хранене. Енергийните нива са силно повлияни от диетата. Според експертите е добре да се хапват пълнозърнести храни, постни протеини и здравословни мазнини при всяко хранене.