Едва ли има човек, който да не е изпитвал някои от симптомите на депресията през живота си. Най-честите депресивни симптоми включват потиснато настроение, понижено чувство за удоволствие от извършване на почти всички дейности, промяна в теглото, когато не се спазва диета, безсъние, загуба на енергия почти всеки ден и непрестанна умора, чувство за вина, намалена способност за мислене и концентрация и още много други. Важно е да се отбележи, че ако се изпитват тези или някои други симптоми, е добре да се направи консултация със специалист. 

 

Въпреки това, ако симптомите са временни или периодични, може да се използват някои методи за побеждаване на депресията. Кои са те може да се види в следващите редове.



Много ефективен метод срещу депресия са редовните физически упражнения. При проучване установи, че 30 минути умерени аеробни упражнения 3 пъти в седмицата е ефикасно за облекчаване на симптомите на депресия в краткосрочен план. Проучването показва също, че е по-малко вероятно депресията да се изпита при хора, които продължават да спортуват след първоначалното изпитване на състоянието.

 

Медитацията е форма на релаксация, чиято цел е изчистване на ума. Някои изследвания показват, че ежедневната медитация може да помогне за облекчаване на стрес, тревожност и депресия.

 

Музикалната терапия също се използва за подобряване на настроенията на хората с депресия. Това включва слушане на класическа музика, която стимулира позитивното мислене и емоции и води до отпускане и релакс. Освен слушането, пеенето също може да има терапевтичен ефект, като намалява нивата на кортизол.

 

Майката природа има мощно влияние върху депресията. Според редица изследвания хората, които прекарват достатъчно време сред природата, са подобрили психичното си здраве. Излагането на слънце може да предложи същите предимства чрез увеличаване нивата на серотонин, който може да осигури временно повишаване на настроението и намаляване симптомите на депресия.


Серотонинът може да се повиши и чрез консумиране на правилните храни, включително морската риба, кокос, високопротеинови храни и други. Може да се опита и чрез прием на добавки, които повишават настроението. Такива са L-Theanin, който се намира в зеления чай. Хранителни добавки, които повлияват са и рибеното масло и жълтият кантарион.