Емоциите оказват влияние върху физическото състояние. Понякога, например при тревога или силен стрес, човек може да усети силно стягане в областта на гърлото или дори да бъде предизвикано чувство за задавяне или усещане за буца в гърлото.

 

Тези усещания, често водят до задълбочаване на тревожността и напрежението, което създава един порочен кръг за засегнатия човек. Поради тази причина техниките за релаксация могат значително да подобрят усещанията и да понижат негативните емоции.


 

Най-лесният начин за предотвратяване на тези физически усещания е справяне с тревожността, която са причината за тяхната проява.

 

За бързо облекчаване на тревожността човек може да опита коремно дишане. Извършва се осъзнато дишане. При хипервентилация човек може да се опита да издиша целенасочено, сякаш духа свещ.

 

След това човек трябва да постави ръка на своя корем и да отпусне раменете си. Вдишването в корема, е съпроводено с цялостно изпълване на белите дробове с въздух. В този момент ръката се издига, докато коремът се разширява.

 

При пълно издишване корема се отпуска отново, заедно с ръката, която се намира върху него. За някои хора е полезно да издадат тих звук „ссс“, докато издишват. Това може допълнително да облекчи негативните чувства.

 

При поява на тревожни мисли по време на дихателните упражнения, фокусът отново се насочва към самото дишане. За много хора е от полза да си представят движението на въздуха или да визуализират безпокойството, което напуска тялото при издишване.

 

Тази дихателна практика може да се извършва за кратък период от време или по-продължително, в зависимост от това дали усещанията за тревожност, стрес и напрежение са напуснали човека.

 

При успокояване на емоционалното състояние ще се облекчат и физическите прояви.

 

Още начини за справяне с напрежението включват отпускане на езика и ларинкса, раздвижване и разтягане на врата, пеенето, физическата активност и някои практики като йога и други.

 

Националната здравна служба на Обединеното кралство (NHS) препоръчва човек да се прозява, докато вдишва, след което да отпуска с въздишка. Това също би могло да облекчи напрежението в различните мускули.

 

Референции:

www.medicalnewstoday.com