Хапването на сьомга за вечеря е полезно не само за сърцето, но и за нашето добро настроение, според проучване на университета в Пенсилвания.
 


Установено е, че омега-3 мастните киселини, които изобилстват в мазните риби като сьомгата, могат да повлияят върху мозъчните зони, свързани с емоциите.
 


Екип учени забелязал, че хората с ниско ниво на омега-3 мастни киселини са по-склонни към отрицателно отношение към света и са по-импулсивни, докато онези с по-високи нива обикновено са по-мили и по-рядко проявяват раздразнителност.
 



В последното си проучване д-р Сара Конклин и нейните колеги проверили хипотезата, че обемът на сивото вещество в мозъчните зони, отговарящи за настроението е свързан с консумираното количество омега-3 мастни киселини.
 

 

Те са разпитали 55 здрави доброволци за диетата им и са използвали ядрено-магнитен резонанс, за да определят обемът на сивото вещество в определените региони.
 


Оказало се, че хипотезата им се потвърдила и на практика  - сивото вещество в зоните, свързани с настроението било толкова по-обемно, колкото по-голям бил приемът на омега-3 мастни киселини.
 


Тези резултати показват, че омега-3 мастните киселини допринасят за структурното подобрение в мозъчните зони, свързани с емоциите. Трябва да се отбележи, че същите тези зони се редуцират при хора с емоционални разстройства като например депресията.