Знаете ли, че за да се отпуснете и свалите стреса са ви нужни само 2 минути на ден? Тези упражнения намаляват стреса, понижават кръвното налягане и повишават възстановителните процеси в тялото.

 

Дихателните упражнения не са много популярни, но те биха могли да ви помогнат по много начини.


 

Много треньори от йога препоръчват включването на дихателните упражнения в ежедневието, особено, когато въздухът навън е много замърсен, обикновено е така през зимните месеци.


Освен, че намаляват стреса и ви карат да се чувствате спокойни и отпочинали, дихателните упражнения могат да помогнат на хора с астма и силна дразнеща кашлица.

 

Известно упражнение е т.нар. „4-7-8 – техника за дишане“, която подобрява съня, регулира кръвното налягане, редуцира стреса и осигурява достатъчно кислород на белите дробове.


За да практикувате тази техника трябва да седнали на пода с кръстосани крака и изправен гръб.

 

Първо вдишайте в продължение на 4 секунди. Трябва да сте със затворена уста и да вдишвате през носа. Пребройте до 4, докато вдишвате.

 

Второ – задръжте дъха си за 7 секунди, докато преброите. Не мислите за нищо и бъдете отпуснати и спокойни, докато броите до 7.

 

Трето – издишайте в продължение на 8 секунди. След като сте си задържали дъха за 7 секунди, издишвайте в продължение на 8 секунди.

 

Повторете упражнението поне три пъти. Ако се чувствате добре и имате време можете да направите и повече повторения. Прилагайки това упражнение в ежедневието си то може да ви донесе много ползи. То се използва и като превенция на много заболявания на дихателните пътища.

 

Има проучвания, чиито данни са все още неофициални, които твърдят че ежедневното прилагане на упражненията намалява многократно стреса. То може да противодейства на бърн аут синдрома и на пролетната умора. Големият плюс е, че можете да го правите почти навсякъде и не отнема повече от 2 до 5 минути на ден.