Сутрин като сутрин. Поредната от много други, в които алармата мига тревожно, телефонът звъни, имейлът е препълнен, а умората надделява над всичко наоколо. Чаша горчиво кафе? Шоколад или направо кутийка енергийна напитка за отскок. Не, нищо от това няма да върне задрямалата след дългите зимни месеци енергия на тялото. Нужна е кардинална промяна, особено днес – затворени вкъщи и затрупани от мисли, тревоги и задължения.


Има няколко прости съвета, които не са никак трудни за изпълнение. А ефектът е поразителен.


Закуската. Обичайно хората, които закусват всяка сутрин, споделят, че усещат по-малко умора и стрес, отколкото тези, които я прескачат. Храните с високо съдържание на фибри като овесените ядки и мюслите, са за предпочитане пред сандвичите и тестените сладкиши. 


 

Йога. Редица изследвания сочат че някои пози от йога, както и добрата дихателна техника при изпълняването на упражненията са най-добрият начин за борба с умората и стреса. 10 минути сутрин е добре като за начало.

 

Музика. Пеенето „събужда“ положителните емоции и в същото време намалява нивата на хормоните на стреса в тялото. Вариантите са няколко – надуйте любимата си песен, вземете четката за коса и пейте на воля. Пеенето под душа или насред задръстването в колата са също отлични опции за това упражнение.

 

Вода. Дехидратацията може да създаде усещането за изтощение и умора. Не е задължително да се спазва правилото „осем чаши на ден“, но все пак е нужно да се пие достатъчно вода, за да се хидратира добре тялото.


Най-лесният тест за това дали тялото е достатъчно хидратирано е цветът на урината – ако е светла, всичко е наред.

 

Ядки. Шепа сурови бадеми или фъстъци, които са с високо съдържание на магнезий и фолати са оптималната енергийна бомба за тялото. Тези хранителни вещества са от съществено значение за производството на енергия и клетките.

 

Канела. Да, канела. Казват, че ароматът на малката пръчица може да намали умората и да подейства ободряващо. Друг вариант е чаят от мента – сладкият ѝ аромат е друг начин да релаксираме

 

Движение. Тренировките автоматично вдигат енергията на тялото, като насищат с кислород сърцето, мускулите и мозъка. Само 10 минути на ден ще направят чудеса за поддържането на добри енергийни нива.

 

Слънце. Изследванията показват, че само няколко минути на слънце могат да подобрят настроението, паметта и способността да усвояване на нова информация. Така, че отворете прозорците и излезте.... засега поне на балкона.