Знаем, че хората не са създадени, за да стоят дълги часове на бюрото пред компютъра, но за съжаление, това е реалността за много от нас.
 
Въпреки това, добрите новини идват от ново проучване, което показва, че 1 час разходка пеша на ден, може да компенсира буквално кошмарния ефект от седенето на стола в офиса. 
 
Учените са анализирали данните за 1 милион мъже и жени и са установили, че седенето на стол в продължение на 8 часа на ден, увеличава риска от преждевременна смърт.
 
Този риск е по-голям с 60%, отколкото при хората, водещи активен начин на живот, който включва физическо натоварване. 
 
Коронарна болест на сърцето и рак са двете най-вероятни причини за преждевременна смърт, свързана с неактивен начин на живот, изтъкват специалистите. 
 
По-високата заплаха обаче се елиминира напълно от умерена физическа активност от 1 час на ден. Ходенето пеша или карането на велосипед попадат в тази категория. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Авторите на изследването препоръчват на работодателите в големите фирми да отпускат на служителите си по-чести кратки почивки, за да могат да се раздвижват. 
 
Дори разходката до машината за кафе или диспенсъра за вода, могат да помогнат за намаляване на вредите, причинени от заседяване, изтъкват лекарите. 
 
„Установихме, че най-малко 1 час физическа активност на ден от типа на бързо ходене пеша или карането на велосипед, премахва връзката между часовете, прекарани в седене и преждевременната смърт“, обяснява проф. Улф Екелунд от Университета в Кеймбридж.
 
„Не е нужно да се захващате с тежки и изтощителни спортове или да ходите на фитнес. Най-доброто време за ходенето пеша е сутрин преди работа, по време на обедната ни почивка или след вечеря. Освен това, можем да разделим този 1 час на два пъти през деня“, подчертава още проф. Екелунд.
 
Учените предупреждават и, че освен седенето на стола в офиса, дългите часове пред телевизора също могат да са много опасни.
 
Повече от 3 часа на ден, прекарани в гледане на телевизия, също се свързват с повишен риск от преждевременна смърт при почти всички хора, с изключение на най-активните. 
 
Още за ползите за здравето от ходенето пеша, вижте във видеото: