Всички изпитваме тревожност в някакъв етап или момент от живота си. Когато обаче симптомите се задържат за по-дълго или са по-тежки, те могат да доведат до паника, умора, раздразнителност, главоболие, проблеми с хрансмилането и съня.

 

В такива случаи се прилага лечение чрез терапия, медикаменти или комбинация от двете. Има и алтернативни техники, включително акупресура, които могат да помогнат при тревожност.


 

Акупресурата е форма на традиционната китайска медицина, при която определени точки от тялото се стимулират чрез натиск. Вижте кои са шестте точки от акупресурата, които можете да масажирате при тревожност.

 

Точка между веждите

 

Тази точка се намира точно между веждите и се смята, че прилагането на натиск върху нея помага при тревожност и стрес.

 

  • Седнете удобно. Можете да затворите очи.
  • Докоснете зоната между веждите си с показалец или палец.
  • Вдишайте няколко пъти въздух бавно и дълбоко.
  • Масажирайте точката с кръгови движения за 5 до 10 минути.

 

Точка на ушната мида

 

Тази точка се намира по средата на най-горния твърд хрущял на ушната мида, който завършва с леко остра форма. Смята се, че стимулирането ѝ помага при безпокойство, стрес и безсъние

 

  • Намерете точката. Можете да си помогнете с огледало.
  • Прилагайте натиск с кръгови движения в продължение на две минути.

 

Точка в раменния мускул

 

За да я намерите тази точка, притиснете раменния мускул със средния пръст и палеца. Смята се, че натиск върху нея помага да се намали стреса, мускулното напрежение и главоболието.

 

  • Притиснете раменния мускул с палеца и средния си пръст.
  • Намерете точката с показалеца и отпуснете защипването.
  • Масажирайте я с показалец в продължение на 4-5 секунди.

Бъдете внимателни, защото се счита, че при масажиране на тази точка може да се предизвика раждане, така че не я стимулирайте, ако сте бременна.

 

Точка на дланта

 

Тази точка се намира в зоната между палеца и показалеца на дланта. Масажът ѝ може да намали стреса, главоболието и болката във врата. Подобно на точката на рамото, и тя може да предизвика раждане, така че избягвайте да я масажирате, ако сте бременна. 

 

  • С показалеца и палеца на едната ръка натиснете зоната между палеца и показалеца на другата.
  • Масажирайте в продължение на 4-5 секунди, като вдишвате бавно и дълбоко.

 

Точка на стъпалото

 

Тази точка се намира върху горната част на стъпалото на около два-три пръста ширина под линията по средата между палеца и втория пръст. Разположена е в ямката точно над костта. Масажирането ѝ помага за намаляване на тревожността, стреса, както и при болка, безсъние и менструални спазми

 

  • Намерете точката, като придвижите пръста на ръката право надолу между първите два пръста на стъпалото.
  • Приложете силен натиск върху нея.
  • Масажирайте в продължение на четири до пет секунди.

 

Точка на ръката

 

Можете да я намерите от вътрешната страна на ръката на около три пръста ширина под китката. Масажирането ѝ може да помогне при тревога, но и да облекчи гадене и болка.

 

  • Обърнете едната си ръка, така че дланта да сочи нагоре.
  • С другата ръка измерете три пръста под китката. Точката е в ямката между сухожилията.
  • Приложете натиск върху нея и масажирайте в продължение на 4-5 секунди.

 

Акупресурата може да помогне за временно облекчение на тревожността, но засега няма достатъчно научни изследвания в подкрепа на ползите от нея при по-продължителна тревожност. И все пак, масажирането на тези акупресурни точки, когато се чувствате тревожни, може да ви помогне.

 

Източник:

https://www.healthline.com/health/pressure-points-for-anxiety#hall-of-impression

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26002571

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4441788/