Понякога най-продуктивната постъпка за нас е да си позволим малко почивка. Това обаче не винаги се оказва толкова лесно и естествено, колкото изглежда. Има моменти, в които дори и бебетата „водят борба“ за сън, когато имат най-много нужда от почивка.


Като възрастни, постоянно игнорираме сигналите на тялото, което ни „напомня“ да намалим темпото на работа, а когато не го направим недоумяваме защо не можем да се съсредоточим и да изпълним задълженията си така, както ни се иска.


Предлагаме няколко начина, които ще ни помогнат да си отдъхнем в свръх натоварен период, за да осигурим на тялото си почивката, от която се нуждае.
 

 

Да обръщаме внимание на тялото си
Тялото непрекъснато ни изпраща сигнали, когато има нужда от почивка. Умът обаче е също толкова добър, за да ни заблуди и ги пренебрегнем. Трябва да се научим да „слушаме“ какво ни показва тялото, както и да разпознаваме сигналите, които ни изпраща. В противен случай може да се стигне до негативни ефекти върху физическото здраве и душевно състояние.


 


Да работим, когато е време за работа и да почиваме, когато е време за почивка

Съвременните технологии не ни позволяват да установим последователност в работата си. За да си дадем необходимата почивка, е добре да предприемем уговорка с работодателя да прекъсваме работния процес за малко на определени периоди и имаме възможност да се наслаждаваме на тези кратки почивки ежедневно.
Вярно е, че така се отнема малко от времето, предназначено за работа, но след като сме отпочинали, сме много по-продуктивни в работния процес общо за деня. Важно е да запомним, че кратките почивки на работното място са първата крачка към балансираното съчетание - здрав ум и тяло.


Не на екраните!
Изкуствената светлина, която се излъчва от мониторите на компютрите и телевизионните екрани, може да се окаже проблем за пълноценния ни сън. Ще заспим много по-лесно, ако „елиминираме“ всички екрани около себе си поне час преди лягане.

 


Никакъв график в свободното време
Типично е за съвременния начин на живот да правим график дори и през свободното си време. Това обаче изтощава тялото и ума, които се нуждаят от почивка и силно редуциране на напрежението. През част от времето на почивните дни е здравословно да устояваме на изкушението за активна почивка. От полза понякога е именно "безцелното размотаване", време в което не правим планове и уговорки.


Да се изморим по „правилния начин“
Случвало ли ви се е да плувате цял ден и след това да усещате приятна умора по цялото тяло? Физическите упражнения помагат да се сдобием с повече енергия, но също така са и начин за пълноценен релакс.
Ако прекараме няколко дни в повече часове сън, се чувстваме безжизнени и лишени от желание за каквото и да било. Постоянната работа, без никаква почивка, не ни позволява да сме пълноценни и достатъчно фокусирани, от друга страна обаче потоянното безделие не възстановява силите ни. Затова трябва да се стремим да открием баланса.
Когато се занимаваме с редовна двигателна активност, това ни дава умствена и физическа енергия, която ни е необходима, за да постигнем поставените си цели. По този начин си осигуряваме и пълноценен отдих, в следствие на приятната умора.