Поддържането на здрава коса изисква ежедневни усилия. Какви са обаче правилата за дълга и гъста коса? Ето и отговорите…

 

На първо място, косата трябва да се подстригва периодично. Това не означава дължината да се скъсява прекалено много, а по-скоро да се освежат връхчетата. Ако косата не се подстригва месеци наред, най-вероятно ще нацъфти, а това води до разделяне на краищата, които накъсват косата и намаляват нейния обем. Освен това косата расте по-бързо, когато е подстригвана, но също изглежда по-гладка и с обем.


 

Второ правило за гъста и дълга коса е избягване прекомерното използване на шампоан. Препоръчително е също той да бъде без сулфати, които изсушават косата от корена до върха. Най-оптималният вариант е измиване на косата до 2 пъти седмично.

 

Следващото важно правило, което е свързано с предишното, е, че косата трябва да се измива с възможно най-студена вода. Ако човек се къпе с много топла, почти гореща вода, трябва да се знае, че това вреди не само на кожата, но и на косата. Студената вода всъщност запечатва влагата в косъма и не отстранява естественото масло в скалпа, както прави горещата вода. 

 

Много важна стъпка в правилната грижа за дълга и гъста коса е подхранването на скалпа. Ако не се поддържа здрав скалпът, косата също ще бъде без блясък, обем и гъстота. Например ежеседмично могат да се нанасят различни масла, които засилват кръвообращението и подобрят структурата на цялата коса.

 

И не на последно място трябва да се избягва употребата на топлинни уреди, които увреждат косата в дългосрочен план. Когато се използват, е задължително да се нанася термозащитен спрей, който да предпазва.


За дълга и гъста коса трябва да се приемат и витамини. Най-често могат да се намерят мултивитамини, които са 3 в 1 – за кожа, коса и нокти. Така в процеса на заздравяване на косата, ще има резултат и върху кожата и ноктите.

 

Освен тях, трябва да се приема и здравословна храна, която да гарантира растеж и плътност на косата. Най-много трябва да се приемат плодове и зеленчуци за получаване на витамини, но и протеини. Те се намират в ядките, месото, рибата и пълнозърнестите храни.