Тялото не може без консумация на вода. Доказано е, че човек може да изкара без вода само няколко дни, а без храна – седмици. Но какво се случва, когато организмът задържа течности? Основните симптоми са тежест и подуване на ръцете, краката, корема. Лицето подпухва, стъпалата, краката и други части на тялото се потят повече. Тези оплаквания могат да се дължат на дехидратация, от която страда най-много кожата, но и на запек, недостиг на хранителни вещества, стрес, прекомерно използване на сол или захар, проблеми със сърцето и бъбреците, хормонални проблеми и други. 

 

Промяната на начина на живот може да намали до известна степен задържането на вода в тялото. Преди да потърсим съветите на личния лекар, може да изпробваме тези съвети:


 

По-голям прием на вода

 

Най-добрият начин за оттърваване на задържаната вода е приемът на достатъчно количество течности. Когато тялото ни получава достатъчно вода, то се дехидратира и задържа повече течности, отколкото е необходимо. Препоръчително е през зимата да пием минимум 1, 5 литра вода, за да се чувства тялото ни добре. Това се отразява положително на кожата, косата и ноктите. 

 

По-малко сол

 

Натриевият хлорид е необходим за правилното функциониране на мускулите. Той регулира водата в тялото, но консумирането на по-голямо количество сол може да доведе до задържане на вода. Затова е препоръчително да внимаваме със солницата. 

 

Повече спорт

 

Воденето на заседнал начин на живот може да бъде една от причините, поради която тялото ни задържа вода. Няма по-добро средство за избавяне от излишните течности от потенето по време на някакъв вид физическо натоварване. Спортуването подобрява кръвообращението и помага най-вече при задържане на вода в краката. 

 

Лежане с вдигнати крака

 

Повдигането на краката нагоре,  докато си лежим може да подобри кръвообръщението  да облекчи задържаната вода в тях. Най-често това упржнение практикуват хората, които са седнали по цял ден  след каря на работния ден имат подути крака. 

 

Прием на естествени диуретици

 

Mагданоз, глухарче, хвойна, зелен чай, хибискус, зелев сок. Всички те са естествени диуретици. Консумирането им ще освободи тялото от излишните течности. 

 

NEWS_MORE_BOX

 

Увеличаване на приема на витамин В

 

Доказано е, че витамин В намалява нивото на задържана в тялото вода. Можем да си го набавим чрез консумация на риба, месо, яйца, бобовите растения и зеленчуци, богати на нишесте.
 
Прием на повече влакна

 

Фибрите минават през червата без да се усвояват. Влакната абсорбират вода, което благоприятства за отстраняването на излишната вода. Също така поддържат здравето на дебелото черво и помагат за намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания. Храните, в които има най-много фибри са леща, бобови растения, пълнозърнести храни, плодове и авокадо.

 

По-здравословният начин наживот помага за намаляване на заържаната вода. Но ако забележите, че тялото все още задържа вода, консултацията с лекар е задължителна, защото може да се дължи и на някаква болест.