• Поставете си ясна, измерима и постижима цел. Запазете си я някъде, където ще може да ви припомня какво се опитвате да постигнете.

 

  • Пийте чай. Изследвания показват, че тези, които консумират черен, зелен или бял чай, имат по-нисък индекс на телесната маса.

 

  • Яжте лют червен пипер. Публикация в British Journal of Nutrition демонстрира, че лютият червен пипер може да стимулира горенето на мазнини.

 


  • Намалете обработените въглехидрати. Те не правят нищо полезно, освен да създават среда за натрупване на мазнини.

 

  • Яжте повече зеленчуци. Хранителни са, осигуряват фибри и имат малко калории.

 

  • Яжте повече плодове. Плодовете няма да ви причинят наддаване и това важи дори за богатите на захар плодове като банани и пъпеши.

 

  • Вдигайте тежести. Правилото е просто: горете повече калории, отколкото приемате.

 

  • Приемайте повече протеини. Замяната на рафинираните въглехидрати с чист протеин ще помогне на метаболизма чрез нещо, наречено термичен ефект на храната.

 

  • Пийте вода. Пиенето на вода преди хранене може да редуцира глада, а принципният прием помага да се горят калории по време на почивка (след тренировка).

 

  • Водете записи. Няма по-добър начин да проследявате развитието си.

 

  • Използвайте стълбите. Пропуснете ескалатора и асансьора. Това няма да доведе до грандиозен успех, но всеки малък напън е от значение.

 

  • Не пазарувайте гладни. Така рискувате да саботирате усилията си, купувайки всичко останало, но не и това, което е в списъка.

 

  • Подменяйте гарнитурата със задушени зеленчуци. Повечето ресторанти позволяват да смените пържените картофки с друг вид гарнитура. Възползвайте се.

 

  • Печете, не пържете.

 

  • Смейте се повече. Изследване, представено на Европейския конгрес върху затлъстяването, открива, че всеки, който се смее силно за около 10 - 15 минути всеки ден, изгаря допълнително от 10 до 40 калории на ден. Умножете това по 365 дни.

 

  • Пропуснете десерта.

 

  • Използвайте по-малки съдове. По този начин ще има по-малко място, което да запълвате.

 

  • Забавете яденето. Отнема приблизително 15-20 минути, докато стомахът усети, че е пълен. Ако продължавате да ядете с бързи темпове, има опасност да преядете.