Мускулите на лицето можем основно да разделим на две групи - мимически и дъвкателни. Първите служат за изразяване на емоциите ни. Чрез тях присвиваме очи и устни, усмихваме се и се учудваме. Дъвкателните мускули са основно заети в дъвкателния акт.


Както всички волеви движения и тези на лицето се извършват чрез съкращаване на съответните мускули. Техният тонус и добра форма може да се поддържа чрез подходящи упражнения. Гимнастиката за лицевата мускулатура е важен елемент от поддържането на добрата визия на лицето. Ако сте решили, че инвазивните методи не са за вас, то упражненията са прекрасна алтернатива за поддържане на добър вид на кожата. Скалпелът, ботоксът и хиалуронът може да станат напълно излишни.


При постоянно и правилно упражняване на лицето може не само да се повиши настроението ви, но и да стегне кожата ви. Може да изгладите мимическите бръчки, да коригирате овала на лицето и да подмладите излъчването си. Тази гимнастика може да правите по всяко време на денонощието, само трябва да изберете по-уединено място, за да не притеснявате никого с гримасите, които могат да се сторят странни на другите. Някои специалисти препоръчват да се изпълняват в легнало положение и с отпусната мускулатура – например във ваната. Маханете грима и нанесете овлажняващ крем, а за по-ефективни резултати, може да използвате лифтинг крем.



Основните зони на лицето, където се образуват бръчици са няколко: челото, около очите, около ниса, около устните и шията. Естетичните дерматологични процедури са насочени към попълването на несъвършенствата или блокиране на мускулното движение. Гимнастиката цели обратното- подобрено и пълноценно мускулно движение, при което тонизираните и развити мускулни групи поддържат надлежащата кожа свежа, млада и опъната.


Предимствата на лицевите упражнения са многоброини и безспорни. Те са напълно безболезнени. Единственото нещо, за което трябва да внимаваме е да не си причиним мускулна треска (съвсем възможно е). Не отнемат време и може да се уплътни времето прекарано в асансьора, автомобила или градския транспорт (може да получим някои странни погледи). Не е необходимо да се плануват регулярни посещения при дерматолог или график на изпълнението им. Единственото важно условие е само постоянството.


Ефектът го поддържаме сами в ежедневието си. Недостатък е, че не може да очакваме незабавни резултати, необходимо е натрупване на рутина, както при фитнес упражненията за тялото. Хубавата новина е, че резултатът се задържа известно време след спиране на упражненията. Мускулната памет ни помага в поддръжката на положителния ефект.


Мимическите мускули могат да се разделят на няколко групи в зависимост от разположението им по лицето: мускули, разположени по черепния покрив и ушната мида (от тази група тренираме мускулите по челото), мускули около окото, около устата и носа и мускули на шията. В зависимост от зоните, които искаме да подобрим може да направим индивидуална комбинация от упражнения за лицева гимнастика.