Терминът „сън за красота“ е реалност. Всъщност, кожата ни използва времето, през което спим, за да излекува нанесените през деня увреждания и да се възстанови. По този начин тя подобрява вида си, а като се събудим се чувстваме свежи и „комфортно в кожата си“.
 
В тази връзка има една простичка формула и тя е: повече сън = по-чиста кожа, по-малко сън = стрес. Когато ние и кожата ни сме стресирани, започват да се появяват пъпки и черни точки – зависимост, която важи с пълна сила и при възрастните. В едно проучване експерти установяват, че студентите имат много повече проблеми, свързани с кожата, поради стреса и недоспиването около сесиите.
 
Тъмните кръгове около очите често се дължат на генетична предразположеност. Когато сънят не достига обаче, те могат да станат още по-тъмни. Променя се дори и цветът на кожата. Спането стимулира кръвообращението към кожата, придавайки й цвят и жизненост. В противен случай, тя може да изглежда бледа и на петна. 
 
При "сови", които често хапват нощем, съществува рист от образуване на торбички под очите. Затова среднощната закуска не трябва да съдържа сол – по-скоро парче плод или зеленчук. Храните, които са с високо съдържание на сол, могат да причинят задържане на течности, които да доведат до подпухналост на сутринта.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Вечер преди лягане чаша вино може да ни се стори един добър завършек на деня. Консумацията на алкохол вечерно време, макар и в неголеми количества, може да дехидратира кожата, като в същото време порите може да станат по-видими. 
 
За сметка на алкохола, трябва да консумираме повече вода, която ще хидратира организма, което неминуемо ще окаже благоприятен ефект и върху кожата.