Протеините са важни градивни елементи за цялостното здраве, включително за кожата, косата и ноктите. Те са източник на две аминокиселини като L-лизин и L-пролин, които подпомагат производството на колаген в организма. Подпухналите торбички под очите особено сутрин може да подсказват бедно на протеини хранене. Задържането на вода, подутите глезени, ръце и лице също могат да бъдат признак за дефицит на микроелемента.


Други признаци за недостиг на протеини са: тънка или суха кожа и целулит по бедрата. Консумирането на повече протеини помага за укрепване и подмладяване на кожата, тъй като аминокиселините поддържат твърдостта и еластичността ѝ.


Аминокиселините подпомагат и за растежа на косата. Счита се, че жълтъкът на яйцето съдържа най-голямо количество от тези две аминокиселини, поради което той трябва да се консумира редовно. Поради тази причина се счита, че яйцето е незаменима съставка в грижата за косата. То може да се нанася върху скалпа като маска, за да се стимулира растежа, гъстотата, обемът и здравината на косъма. Когато липсва протеин, косата най-често става изтънена, суха и без блясък.



Ноктите също могат да страдат от липсата на протеини. Дефицитът на белтъчини може да предизвиква нацепването и изтъняването на нокътната плочка и дори да се получи обезцветяването ѝ. Ноктите, които не растат достатъчно бързо, също показват за недостиг на протеини. Консумирането на богати на белтъчини храни може да помогне за засилване и удебеляване на нокътя.

 

Белтъчините могат да се намалят чрез консумация на храни от животински произход: месо - пиле, говеждо; риба; яйца и млечни продукти като сирене, които съдържат всички основни аминокиселини. Има и растителни източници на протеини, които обаче не съдържат всички аминокиселини. Сред тях са бадемите, бобовите растения като леща, грах, боб и други.