Добре балансираната диета осигурява нужните хранителни вещества, витамини и минерали на кожата. Обратно, недостигът може да причини някои несъвършенства.

 

Разнобразие от фактори може да причинят накъсване на косата и начупване на ноктите. Един от тях е липсата на биотин. Известен още като витамин В7, биотинът помага на тялото да преобразува храната в енергия. Недостигът на биотин е много рядък, но когато възникне, някои от най-забележимите симптоми са изтъняване и накъсване на косата.


 

Язвите в устата и пукнатините в ъглите на устата може да бъдат свързани с недостатъчен прием на желязо. Според проучване пациентите с язва в устата са 2 пъти по-склонни да имат ниски нива на желязо. Напукването на ъгълчетата на устата, освен че се причинява от дехидратация и сухота на кожата, може да се получи заради недостатъчен прием на рибофлавин.


Себореен дерматит и пърхот включват сърбяща и лющеща се кожа. Докато пърхотът се появява по скалпа, себореен дерматит може да се появи и на лицето, горната част на гърдите, подмишниците и слабините. Вероятността от тези кожни заболявания е най-висока през пубертета. И двете заболявания се причиняват от ниските нива на цинк, ниацин (витамин В3), рибофлавин (витамин В2) и пиридоксин (витамин В6).


Акнето е едно от най-често срещаните кожни оплаквания и засяга много възрастови групи. Липсата на витамин А, Е, цинк, биотин, ниацин, лецитин, витамин В2 или В6 може да причинят появата му. Най-лесният начин за справяне с акнето е набавянето на мултивитамини.

 

Ако кожата е суха, то може би тялото се нуждае от прием на омега-3. Приемът на есенциални мастни киселини подпомага поддържането на здрава и хидратирана кожа. Хапването на яйца, риба, ленено семе и орехи е друг чудесен начин за увеличаване приема на омега киселини.


Косопадът е често срещан симптом за липса на витамини и минерали. Всъщност, до 50% от възрастните съобщават за загуба на коса до навършването на 50-годишна възраст. Диетата, богата на някои хранителни вещества, може да помогне за предотвратяване или забавяне на косопада. Едно от тях е желязото. Недостигът на минерала може да доведе до косопад. Цинкът е друг минерал, който е от съществено значение за растежа на косата. Недостигът на линолова киселина и алфа-линоленова киселина също може да причини загуба на коса, а набавянето им помага за растежа ѝ.