Сухите шампоани може да бъдат от полза, когато няма време за измиване на косата. Те трябва да се използват обаче правилно, за да се избегне увреждане на косата.

 

Въпреки че се наричат сухи шампоани, тези продукти всъщност не са шампоани, тъй като не почистват косата. По-скоро съдържат прахове, а понякога и алкохол, които абсорбират излишния себум от косата. Това води до по-чист вид на косата без тя да бъде измита. Продуктите се предлагат под формата на прах, мус или аерозол и се нанасят върху суха, а не мокра коса. 


 

Предимство е, че могат да удължат времето между две измивания на косата. Това може да е от полза, тъй като прекаленото измиване може да причини изсушаване. По-рядкото измиване пък е свързано и с по-малко използване на топлинни уреди, включително сешоар, преса и т.н. Сухите шампоани също придават обем на косата.


Въпреки тези предимства, употребата на сухи шампоани има и своите недостатъци. Използването им твърде често може да доведе до натрупване на остатъци, които могат да придадат на косата по-груба текстура. Прекалената употреба на сухи шампоани също може да изсуши косата, а това може да я направи по-чуплива и с цъфтящи краища. Затова преди закупуването им трябва да се прегледа внимателно етикетът и да се определи дали е подходящ за съответната коса.

 

Тези шампоани също могат да блокират порите на скалпа и да причинят възпаление, както и да създадат перфектна среда за образуване на пърхот. Скалпът може да се раздразни и ако сухият шампоан е ароматизиран.

 

След разгледаните предимства и недостатъци на сухите шампоани, в следващите редове може да се видят начините за правилната им употреба.


Първо, косата трябва да се раздели на секции и да се нанесе малко количество сух шампоан върху корените. Аерозолната форма трябва да се впръсква на поне 30 см разстояние от скалпа. След като се нанесе, косата трябва да се разреше. Важно е да се отбележи, че сухите шампоани не бива да се използват повече от 2 дни подред. Ако се забележи появата на пърхот, е препоръчително да се прекрати употребата им.