Магнезият е отговорен за над 700 метаболитни функции в тялото и много от тях могат да повлияят на цикъла на растежа на косата и да стимулират нейния растеж. Затова магнезият се счита за едни от най-важните хранителни вещества за косата.

 

Минералът има няколко ключови роли, когато става въпрос за здравословен растеж на косата. Първо, той предотвратява натрупването на калций по скалпа, тъй като калцият запушва космените фоликули и в резултат на това скалпът става сух, люспест и дори може да се загуби коса. Тези отлагания на калция върху и около космените фоликули могат да се увеличат с течение на времето поради възпаление на скалпа.


 

Вторият начин, по който магнезият е свързан с косата, е, че той подобрява кръвообращението и гарантира, че калцият ще достигне до костите, а благодарение на него други хранителни вещества ще стигнат до космените фоликули на скалпа.

 

Може да се заключи, че дефицитът на минерала е основен фактор за загубата на коса и за бавния ѝ растеж. Въпреки това той може да се набави чрез храни като боб, ориз, морски дарове, черен шоколад и много други. Но дали само консумирането на храни е достатъчно? Може да се приемат добавки, съдържащи магнезий, които личният лекар е препоръчал.

 

Друг начин за набавяне е чрез магнезиево масло. Изследвания показват, че той работи по-ефективно от добавките по-специално за косата, тъй като се абсорбира лесно през кожата. Когато се нанесе върху скалпа, се увеличава шансът от растеж на косата, тъй като се засилва циркулацията. Магнезиевото масло, приложено върху скалпа, осигурява също допълнителни ползи като борба с кожните раздразнения и състояния, причинени от пот, излишен себум и натрупването на продукти за коса.

 

С ежедневна употреба до две седмици косата ще бъде по-силна, по-дебела и здрава, а по скалпа ще има по-малко пърхот и сърбеж. Трябва да се внимава обаче, защото солите на магнезиевото масло имат дехидратиращ ефект върху косата, ако то престои прекалено дълго време върху скалпа.