Стареенето е процес, който предизвиква смесени чувства. Остаряването на кожата е повлияно от генетиката, етническата принадлежност, излагането на слънце и грижите, които полагаме за нея.

 

Най-забележимите промени в кожата с напредване на възрастта са намалената еластичност, по-тъмната пигментация, уголемените пори, появата на силно изразени фини линии и цялостното изтъняване на мускулите и мазнините на лицето.


 

Първите признаци на стареене се забелязват обикновено през 30-те години, когато се появяват първите бръчки, защото производството на колаген намалява. Хормоналните промени могат да предизвикат и появата на акне при възрастните.

 

Най-подходящите продукти против стареене на кожата след 40-та година са тези с витамин С и ретиноиди, което е доказано от десетилетия на клинични изпитвания.

 

Ретиноидите като третиноин се използват за стимулиране производството на колаген, предотвратяването на бръчки и борбата с акнето. Те могат да предизвикат фоточувствителност, ето защо се препоръчва ежедневното използване на слънцезащитен крем с висок фактор.

 

Локалното прилагане на витамин C е друго средство против стареене на кожата, защото стимулира производството на колаген, предпазва от бръчки, намалява щетите от ултравиолетовите лъчи и се справя с хиперпигментацията, включително с белезите от акне и слънчеви петна.

 

С приближаването на 50-те, менопаузата може да усили признаците на стареене на кожата при жените. Промяната на нивата на естроген може да доведе до по-суха кожа. Загубата на колаген може да причини отпускане на кожата по челюстта и около очите, а прекомерното излагане на слънце може да причини груба текстура на кожата.

 

Не забравяйте, че най-ефективният метод за борба със стареенето на кожата е предпазването ѝ от увреждането, причинено от слънцето. Носенето на шапка и използването на слънцезащитен крем през лятото е особено важно не само след 40-та година, а във всяка възраст. Това може да Ви гарантира, че ще се радвате на здрава и красива кожа за години напред.

 

Добрата грижа за кожата задължително включва и диета, богата на живи храни, заредени с антиоксиданти, здравословни мазнини, вода и ценни хранителни вещества. Редица проучвания потвърждават, че приемът на плодове и зеленчуци, като червени чушки, боровинки, броколи, спанак, ядки, авокадо и сладки картофи са най-безопасният и ефективен начин да подхраним кожата си в дълбочина и да се предпазим от появата на бръчки.

 

Източници:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/anti-aging-skin-tips

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/anti-aging-foods

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2699641/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1034/j.1600-0625.2003.00008.x

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4292080/