Косата е изложена на ниските температури през зимата. Под тяхното въздействие тя изтънява, става суха и често губи блясъка си. Ако събуждайки се виждаме косми по възглавницата и не усещаме онзи обем, който имаме през пролетта, е време да вземем мерки. 

 

Има много неща, с които да подобрим растежа на косата. За да възвърнем по-бързо нормалния й вид, е по-добре да оставим химията настрана и да използваме по-натурални средства. Ето няколко предложения в тази насока: 


 

Релаксиращи методи

 

Някои хора имат автоимунен проблем, например понижена или повишена функция на щитовидната жлеза, заради който косата им капе всеки ден. В този случай релаксиращата терапия в много подходяща за заздравяване на косъма. Проучване показва, че комбинацията между релаксиращи упражнения и масажни техники на главата оказват благоприятно въздействие върху растежа на косата. Ако успеем да отработим стреса чрез тях, ще намираме много по-малко косми по възглавницата. 

 

Ароматерапията с различни есенциални смеси, които се втриват директно в главата, също може да бъдат полезни. Лавандула, розмарин, кедрово дърво и мащерка, смесени с масла от гроздови семки и жожоба, могат да подобрят растежа на косата. Допълнителното предимство на масажа е, че помага да се подобри кръвообращението на скалпа и да се запазят ценните вещества в космените фоликули.

 

Маска с женшен

 

Червеният женшен помага за растежа на косата благодарение на наличието на активните съставки в него. Той се използва като традиционното китайско билково лекарство. Резултатите от едно проучване показват, че 70% метанолов екстракт от задушени и изсушени корени на растението значително увеличава растежа на косата. 

 

Вода

 

Колкото по-хидратиран е организмът, толкова по-добре за здравето на косата. Именно липсата на вода в тялото е една от причините за изсушаването на косъма. 

 

Повече храни с протеин, витамин С и Е, и цинк

 

За да имаме хубава и здрава коса, тялото ни се нуждае от много хранителни вещества. Полезни са протеинът, желязото и различните витамини. Ако открием дефицит на някои от тях, косата ни ще започне да капе. Но преди да започнем да пием добавки или ядем определени храни, е добре да изследваме нивата им. 

NEWS_MORE_BOX

 

Можем да си набавим витамин А от моркови, сладки картофи или зеленолистни зеленчуци.  За да похраним себума, е добре да консумираме продукти, богати на витамин С, например цитруси. Броколите и гроздето ще подобрят производството на колаген в кожните клетки на главата, а витамин Е ще си набавим от ядки, слънчогледови семена, зеленолистни зеленчуци. За да увеличим приема на цинк, е добре да ядем морски дарове, пшеничен зародиш, тиквени семки, червено месо или ядки.

 

По-рядко ресане

 

Доказано е, че честото ресане на косата може да доведе до косопад в по-късен етап от живота ни. Напълно достатъчно е да се срешем два пъти през деня.
 
Почивка от пресата

 

Когато искаме да подобрим растежа на косата с натурални средства, трябва да се разделим за малко и със сешоара и пресата.  Причината е, че те допълнително увреждат структурата на косъма.