И ти ли си от тези момичета, които са слаби, но имат коремче. Каквото и да правят, колкото и да гладуват и спортуват, коремчето стърчи напред.

 

За съжаление, много жени изглеждат по този начин и търсят упражнения за корем, които да им помогнат да изглеждат по начина, по който искат, но всъщност причината може да се крие другаде.


 

Чувала ли си за значението на стойката и плоския корем?

 

Знаеш ли какво е правилна стойка?

Неутрална, анатомична стойка е тази при която има една права линия от глезена, през средата на коляното, средата на таза, рамото и ухото (графиката най-вляво).

 

корем 1

 

Обърни внимание и сравни най-лявата и най-дясната графики. Виждаш ли как на най-лявата графика, където жената е нарисувана в нейната анатомична позиция коремът е плосък? И сега виж най-дясната графика - изпъчен гръден кош и таз завъртян напред, които избутват коремчето напред и надолу и по този начин чисто визуално коремът изглежда по-голям. 

 

Значи, решението би било да изправиш гръбначния стълб, нали? Но, за да изправиш гръбначния стълб, нека първо да помислим какво го е изкривило и дали ежедневно не пречиш на тялото си да бъде в най-добрата си форма.

 

Обикновено всеки човек се ражда с естествана стойка, но вследствие на начина на живот, който имаме, стойката се променя и деформира. 

 

корем 2

 

Какво оказва влияние върху нашата стойка и формата на гръбначния стълб?

1. Колко се движим - за съжаление, водим все по-обездвижен начин на живот. Замислете се колко време прекарвате седнали на стол - във вкъщи, в офиса, в колата, на масата … Едно непрекъснато седене. Ако сте будни 16 часа от денонощието, колко от тях прекарвате в седнало положение?

 

Това заседяване оказва влияние върху мускулите и това води до изкривявания на гръбначния стълб. Най-вероятно сте чували, че е добре да се правят по 10 000 крачки на ден. Реално това са около един час и 20 минути. За някои хора са много, за други малко, но ако си поставим за цел е възможно да се правят дори и в градски условия. Повече идеи за ходенете можете да чуете тук.


2. Какви дрехи и обувки носим - нормално е всички да носим обувки. Но защо трябва обувките да бъдат с токчета? Не само при жените, но и мъжете вече ходят с леко повдигната пета. Повдигнатата пета играе ролята на гипс, в който тялото ни прекарва минимум 8 часа на ден. Нищо чудно, че след това прасците ни са скъсени и ни боли кръста. Това отново води до изкривяване на гръбначния стълб.  


3. В каква среда живеем - ако не можем да се движим и да бъдем активни в ежедневието си, то поне бихме могли да направим дома си динамичен. Обикновено дори и когато се приберем у дома сядаме на стол или лягаме на дивана. Това отново води до изменения в гръбначния стълб.

 

Ако искаш да имаш плосък корем, погрижи се за стойката си. Изправянето се случва чрез упражнения и осъзнати промени в ежедневието. Опитай се да промениш гореспоменатите причини и след това намери подходящи упражнения за изправяне на гръбначния стълб. 

 

Добрата новина е, че има много ефективна програма за изправяне на гърба “Мама е права”, която е изцяло онлайн и само за 5 седмици ще постигнеш страхотни резултати. Можеш да видиш няколко впечатляващи трансформации на момичета, участвали в онлайн програма за възстановяване на правилната стойка - ТУК и ТУК и да се запишеш на mamasum.bg.