Днес йогата е популярна практика, която доказано връща здравето, хармонията и баланса в тялото. Упражненията са приятни и помагат за постигането на по-ниски нива на стрес и вътрешна хармония. Практикува се с различен интензитет и форма от милиони хора по света, но както тялото, така и лицето има нужда от малко тренировки във вечната битка с досадните бръчки.


Йога за лицето е популярен метод за запазване на стегнатия и младежки вид на кожата. Може да звучи странно, но практиката има свои почитатели вече повече от десет години. Някои от практикуващите се забаляват, правейки различни забавни гримаси или имитирайки животни – лъв, риба или жираф.


Лицевите упражнения могат да забавят появата на назолабиалните гънки или бръчките са зоните от двете страни на устата, започващи от крилата на носа и достигаща до ъгълчетата на устата, както и появата на втората брадичка. А всички забавни физиономии имат една цел - укрепването на мускулите на лицето.



Експертите по йога на лицето съветват упражненията да се правят преди лягане, защото след тренировката мускулите трябва да се отпуснат и да почиват. Нужно е да се започне с пет минути на ден, като постепенно времето се увеличава до половин час. Да пробваме?

 

Овал
Избутайте долната челюст напред, доколкото можете. Задръжте в тази позиция за 30 секунди. След това, опитайте се да избутате възможно най-дълбоко под върха - и отново замръзвайте за половин минута. Преместете челюстта си наляво до краен предел, направете пауза за 30 секунди. И повторете същото вдясно.


Повторете целия цикъл 3 пъти. Така ще подобрите контура на овала на лицето, ще стегнете мускулите, които поддържат брадичката и ще тренирате мускулите на шията.

 

Назолабиалните гънки
Надуйте бузите много силно. Представете си, че имате топка в устата си и я местете бавно, контролирайки всеки етап: надясно, така че дясната буза да се изсипва по-силно от лявата, надолу, така че долната устна да стърчи леко, наляво и нагоре. След като завършите пълен кръг, повторете в обратна посока: наляво, надолу, надясно, нагоре. Това е страхотна гимнастика за мускулите на бузите. Повторете 6 пъти.

 

Укрепете скулите
Стегнете мускулите си с всички сили, като придадете на лицето си израз на краен скептик: устните са затегнати, ъглите са спуснати, зъбите са стиснати, очите са стеснени. Останете така 5-10 секунди.


След това направете точно обратното: усмихнете се с усмивката на Жокера, с всички зъби, разтеглете устните си колкото е възможно по-широко, очите са широко отворени. И така 6 цикъла: упражненията подобряват кръвообращението, укрепват колагеновите и еластиновите влакна и увеличават тургора на кожата.

 

Бузите
Направете патешки устни, но максимално - издърпайте ги напред, сякаш имитирате целувка. Задръжте за половин минута, отпуснете се и повторете още 5 пъти.

 

Без торбички под очите
Мигайте последователно с лявото и дясното око 10 пъти: кръвообращението в клепачите ще се подобри, а подуването ще отмине.