Доказано е, че тренировките забавят процесите на стареене на кожата. Изследване, публикувано през август 2015 г. в Aging Cell, стига до извода, че както упражненията за издръжливост, така и високоинтензивните аеробни тренировки могат да помогнат за предотвратяване и намаляване на признаците на стареене на кожата.


Друг преглед от декември 2016 г. в Current Behavioral Neuroscience Reports отбелязва, че упражненията могат да помогнат в борбата със стреса. А хроничният стрес може да допринесе за стареене на кожата и да изостри състоянията на кожата, като псориазис и акне, според друго ревю, публикувано през юни 2014 г.


Спортът е здраве, но въпреки прилива на енергия, който той дава на тялото, кожата има нужда от повече грижа и внимание. И преди, и след тренировка. Ето как да забавим времето в наша полза.


 

Слънцезащита преди тренировка

Ако тренираме навън е абсолютно задължително да приложим широкоспектърен слънцезащитен крем с поне SPF 30. Любопитното е, че някои дерматолози съветват това да се прави дори и ако тренираме на закрито. Това е така, защото всеки път, когато има видима светлина, ние сме изложени на вредното влиянеие на електромагнитния спектър. Нарастващите доказателства показват, че цялата светлина е важна, когато става въпрос за увреждане на кожата и стареене, допълват специалистите.


Слънцезащитният продукт се нанася върху лицето, шията, гърдите и гърба.

 

Може и с грим

Изненада, нали? Дерматолозите днес казват, че лекия грим изобщо не е проблем по време на тренирвока. Е, в нейния край може би не всичко ще си е на мястото, но това по никакъв начин няма да навреди на кожата. 


Единственото ограничение е по отношение на овлажнителите. Някои от тях поставят бариера върху кожата, която предотвратява изпаряването на водата, а това може да е опасно. Не само за запушването на порите, но по отношение на охлаждането. 

 

Душ след тренировка

Не рядко когато тренираме навън, в края на серията с упражнения решаваме да поговорим с приятели в парка или да пием къфе набързо. Не и сега, казват дерматолозите. Изпотяването създава топла и влажна среда за развитие на бактерии, а по време на епидемия това може да е опасно.


Затова е важно веднага след тренировка да измием натрупаната пот и микроби от кожата. Това е особено важно, ако сме склонни към акне.

 

Измийте лицето

Ако не взимаме душ направо във фитнес залата, то е нужно поне за изплакнем лицето си, преди да си тръгнем. Склонните към акне могат да приложат продукт със салицилова киселина, която доказано помага за предотвратява запушването на порите, които водят до пъпки.
След това се нанася лек овлажнител, който да помогне на кожата да остане хидратирана.

 

Отново слънцезащитен крем


Слънцезащитният крем предпазва от UV лъчите, които разграждат колагена - протеините в кожата, които я правят еластична. След тренировка обаче е добре да се заложи на тониран слънцезащитен крем, който е и UV протектор, и основа за грим.