Времето и емоциите ни оставят следа върху нашите лица. Започват да се забелязват признаци на стареене на кожата - увисване, загуба на тонус, липса на блясък и добро кръвоснабдяване. В стремежа си да запазим младостта често се стремим да избягваме мимиките, за да предотвратим появата на бръчици. Използваме ботокс, който потиска мускулните съкращения, както и други методи на естетичната дерматология. 


Красотата на лицето обаче може да се постигне и с подходяща гимнастика и изразяване на колкото можем повече мимики. Отделайки по 10-15 минути на ден (сутрин и/или вечер) можем да постигнем по-добър овал на лицето, шията и брадичката.


За възстановяване на контура на лицето може да се използва следното упражнение: поставете палците под брадичката, като в това положение се опитайте да отворите устата – натискайте нежно с долната челюст, но в същото време оказвайте съпротивление с палците. Задръжте така за около 5 секунди. 



За областта на скулите и бузите може да поставите длани от двете страни на лицето си и да произнасяте звука „и“, като стискате зъби и се опитвате да разтегнете устата си встрани. В същото време издърпвайте кожата с дланите към ушите си. 


Представете си, че пред вас е леко перце, духнете така, че сякаш го поддържате постоянно във въздуха. Сутрин и вечер може да поемате голяма глътка вода и я премествайте от едната буза в другата, така че да създавате максимално напрежение. Може да го правите и само с въздух.


Другото ключово място, за което обикновено се тревожим, когато като минат годините на младостта, е брадичката и шията. Казват, че те издават най-ясно възрастта на една жена. За тази зона има много упражненоя, които могат да се използват. 


Дълго произнасяйте звукът „кс, като максимално разтягайте устните встрани, докато не почувствате, че са напрегнати всички мускули и връзки в шията. Фиксирайте в това положение за около 5 секунди. След всеки път отпускайте устата и тихо произнасяйте звукът „о“.


Отворете устата си и покрийте с устни зъбите – озъбвате се, но криете събите си с подгънати около тях устни. Стегнете брадата и шията. Изпънете глава назад, съответно опънете шия, след това правете кръгови движения с главата, но така, че да усещате шийните мускули напрегнати – един след друг, докато движите глава.


Раздвижвайте долната челюст наптед, назад и на всички посоки. Обтягайте и отпускайте шийните мускули от двете страни на брадичката.


Сложете палците или юмруците си под брадичката. След това, преодолявайки съпротивлението на ръцете, отворете уста. Изплезете езика си, доколкото е възможно. При това върхът на езика трябва да е насочен надолу. Всяко от тези упражнения изпълнете по 5 пъти.


Накланяйте главата ту на ляво, ту на дясно и в същото време оказвайте съпротива с ръка в съответната посока.


Когато лежите в леглото направете серия от повдигания на главата така сякаш се опитвате да докоснете с брада гърдите. Важното е да усещате напрежение във вратните мускули. 


Посочените упражнения са примерни, може да изберете няколко за съответната зона. Всяко упражнение трябва да се повтори поне по 5 пъти. При ежедневно изпълнение резултатите са забележителни.