Съществуват няколко естествени начина за насърчаване на красиви и здрави мигли. Трябва да се внимава с тази част на окото, тъй като кожата е по-деликатна и миглите се разкъсват лесно. Избягвайте триене около очите, а вместо това потупването е много по-безопасен начин за запазване целостта на миглите. 


Премахвайте грима през нощта, за да могат очите да дишат. Ако пренощувате с грим, той може да раздразни кожата и да причини инфекции. Спиралата може да изсуши миглите и това да доведе до накъсването им. Ако имате суха спирала на миглите, тя ще привлече мръсотия и бактерии. Решете често миглите си, така както косата си. Използването на гребен за мигли в ежедневната рутина ще ги направи да изглеждат по-дълги.


Може да нанасяте масла, които защитават миглите, но и насърчават растежа им. С помощта на тампон, може да покриете миглите с алое вера, зехтин, витамин А и Е, кокосово масло и зелен чай, които ще ги подхранват и ще ги държат далече от бактериите. Слагайте малко количество масла, тъй като ако добавите повече, може да навлязат в очите и да предизвикат дразнене.



Добавете към менюто си здравословна диета, която не само ще подпомогне за растежа на миглите, но и за поддържане на цялостното здраве на организма. Приемайте храни, богати на ниацин – витамин В3. Той насърчава растежа на космените фоликули и предпазва миглите от сухота и чупливост. Подпомага също за поддържането на кератин – важен протеин за растежа на миглите и косата. Може да го намерите в храни като говеждо, черен дроб, гъби, зелен грах, риба тон.


Приемайте храни и богати на витамин С, който стимулира имунната система, но и предпазва миглите от бактерии, токсини и всякакви инфекции. Витамин С също намалява възпалението на космените фоликули и увеличава производството на колаген. Може да откриете витамина в портокалите, брюкселското зеле, ананаса, грейпфрута и др.


Важни са и витамин Е и Н. Първият предпазва миглите от увреждания от свободните радикали, намалява възпаленията и повредите. Може да го откриете в лешниците, зелето, спанака, боровинките, авокадото и др.

 

Витамин Н или биотин пък насърчава удебеляването на миглите и ги предпазва от изсушаване. Той спомага за абсорбирането на хранителни вещества като мазнини, аминокиселини и въглехидрати, които са необходими за стимулиране на здравите мигли. Потърсете го в гъбите, бананите, яйцата, орехите, боба, маслото от черен орех и граховите зърна.