Повишаването на теглото след 40-годишна възраст е много често срещано явление. Ето някои от причините, поради които това се случва.

1. Хормонален дисбаланс

Хормоналният дисбаланс е една от най-честите причини, поради които жените започват да наддават тегло след навършване на 40-та годишнина. Това е периодът на перименопаузата, когато яйчниците намаляват производството на естрогени и не може да се поддържа хормонален баланс, заради което започват да се задържат мазнините и да се повишава теглото. 


 

2. Намалени нива на прогестерон

Тъй като жените наближават менопаузата, тялото намалява производството на прогестерон. Понижените нива на прогестерон не водят до натрупване на мазнини, а допринасят за подуване на корема и задържане на вода, което всъщност увеличава теглото.

3. Повишен апетит

С промените в нивата на хормоните, жените често са с повишен апетит и глад. Поради това те започват да приемат по-голямо количество храна от нормалното, а преяждането води до увеличаване на теглото.
Експертите съветват да се консумира по-малко храна като се изградят здравословни навици и се консумират повече плодове и зеленчуци. Те съветват да се яде често, но по малко, като не се пропуска закуска или вечеря.

4. Инсулинова резистентност

След преминаване на 40 години, ако храната съдържа често бяла захар, бяло брашно и преработени продукти, то клетките стават резистентни към инсулин. Това води до натрупавене на мазнини и повишаване на теглото. Необходимо е да се направи промяна в диетата, тъй като инсулиновата резистентност води до диабет тип 2.

5. Стрес

Когато жените навършат 40-годишна възраст, трябва да се справят с още по-голям ежедневен стрес. Подложени на него, надбъбречните жлези произвеждат кортизол, който може да доведе до понижаване нивата на кръвната захар, а това да създаде чувство за глад и желание за прием на сладки изделия.

 

6. Липса на подходяща физическа активност

Когато липсва подходяща физическа активност, теглото може да се увеличи бързо. Упражненията може да помогнат за изгаряне на калории и намаляване на телесните мазнини. Специалистите препоръчват активни дейности всеки ден като качване и слизане по стълбите, разходка в парка, бягане или посещение на йога класове.