Андрогенната алопеция, известна още като (оплешивяване), е най-честата форма на косопад при мъжете и по-рядко при жените.

 

По-честите причини за косопад при жените включват медицински състояния, като хипотиреоидизъм. Може да се дължи и на лекарства, включително орални контрацептиви, на хранителен дефицит или на физиологичен или емоционален стрес.


 

Сред 100 възрастни жени с дифузен косопад, вероятните причини са определени като психологически стрес (30%), треска (33 %), аборт и раждане (21%), травма или хирургични операции (13%) и хипотиреоидизъм (10%).

 

Човешката коса също се нуждае от храна. При забелязване на съществено окапване или оредяване на косата, консултацията с лекар е наложителна, но има и естествени мерки, които човек може да предприеме за себе си, без да натоварва бюджета си. 

 

За орехите е известно, че помагат за понижаване на холестерола, контролират диабета и спомагат за забавяне на процеса на стареене, но те също могат да помогнат и за предотвратяване на косопада.

 

„Орехите съдържат витамин Е, омега-3 мастни киселини, цинк, селен и протеини“, казва нутрициологът Лиза Йънг.

 

Сьомгата заедно с други по-мазни риби също е богата на омега 3, витамин D и протеини, като съдържа селен и витамини от група В, допълва Йънг.

 

Приемът на омега-3 мастни киселини е важен, тъй като човешкото тяло не е способно да ги произвежда самостоятелно, твърди диетологът Моргин Клер. 

 

Яйцата, независимо дали бъркани, твърдо сварени, като добавка в салата или под друга предпочитана форма, могат да бъдат чудесно допълнение към диета, посветена на борба с косопада. 

 

„Яйцата съдържат биотин, цинк и селен“, казва Йънг. "Те също са богати на протеин, който е важен хранителен елемент, който помага да се предотврати загубата на коса. Установено е, че диетите с ниско съдържание на протеини водят до загуба на коса."

 

Балансираният прием на протеини може да бъде допълнен от суроватъчен протеин (на прах). Той е ключов компонент в грижата за косата, а предимството му е, че е лесно смилаем. 

 

Допълнителният прием на витамин С също може да помогне при косопад. Проучване на Журнала за клинична и естетична дерматология (The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology) доказа, че жените с изтъняла коса са забелязали сгъстяване след период на консистентен прием на витамин С.

Референции:
1. A Double-blind, Placebo-controlled Study Evaluating the Efficacy of an Oral Supplement in Women with Self-perceived Thinning Hair. (November, 2012). Ablon Skin Institute Research Center & University of California. National Library of Medicine - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3509882/

2. 5 Best Foods to Eat for Hair Loss, Say Dietitians. (9th April, 2022). Samantha Boesch. Eat This, Not That! - https://www.eatthis.com/best-foods-to-eat-for-hair-loss/