Всяка жена мечтае за красива, млада и стегната кожа. Това може да се постигне чрез консумиране на някои храни, чрез всекидневна грижа за кожата и чрез приемане на някои добавки. Последните са от особено важно значение, ако необходимите хранителни вещества не се набавят чрез храната.


Важна добавка за кожата е коензим Q10 или CoQ10. Той представлява антиоксидантно съединение, което организмът произвежда естествено, за да превърне храната в енергия. Той също така помага за намаляване на бръчките, но и за цялостно подобряване структурата на кожата. Установено е, че добавките с CoQ10 могат да облекчат кожните проблеми, причинени от оксидативния стрес. Проучване на 33 възрастни, взимащи добавката в продължение на 12 седмици, показва, че участниците са били със значително намалени бръчки, но и с по-гладка кожа. Важно е да се отбележи, че добавката може да има странични ефекти като кръвни съсиреци, поради което е необходимо да се направи консултация с лекар преди приемането ѝ.


Есенциално важен минерал е цинкът, който засилва функцията на имунната система и подпомага заздравяването на рани. Той може да предпази кожата от увреждане от ултравиолетовите лъчи, а неговият дефицит може да ускори процеса на стареене. Цинкът може да се набавя чрез храни като стриди, червено месо, нахут, кашу, бадеми и други, но също и чрез добавки. Според Националния институт по здравеопазване – National Institutes of Health (NIH) възрастните не трябва да приемат повече от 40 мг цинк дневно.



Колагеновите пептиди са също от важно значение за здравата кожа. Проучване изследва ефектите на колагеновите пептиди върху кожата на приблизително 70 жени. Резултатите от него показват, че тези, които консумирали между 2,5 и 5 грама колаген за 4 или 8 седмици показват значително подобрение на еластичността на кожата.


Много важна добавка е и витамин С, мощен антиоксидант, който подобрява външния вид на кожата. Той стимулира производството на колаген, което води до намаляване на фините линии, които могат да бъдат причинени от фактори като прекалено излагане на слънчеви лъчи, топлина или замърсяване на въздуха. Изследователите също открили връзка между приемането на повече витамин С в комбинация с омега-6 мастни киселини и по-малко наситени мазнини. Резултатът бил: видимо по-малко бръчки. Според Националния институт по здравеопазване дневната доза витамин С варира в зависимост от възрастта, но на възрастните жени се препоръчва приемането на най-малко 75 мг витамин С на ден, а най-много 2000 мг.