Оранжев код за опасно горещо време е обявен за утре – 18 юни, в 11 области на страната.
 
Опасно високи ще са температурите в областите Плевен, Велико Търново, Русе, Габрово, Ловеч, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол, Хасково и Благоевград. Там се очаква градусите да ударят 38-40.
 
За останалата част от страната ще е в сила жълт код. Там очакваните температури са между 35 и 38 градуса в Западна България и между 32 и 35 градуса в Източна България.
 
Оранжевият код означава, че се прогнозират опасни метеорологични явления, затова е важно да знаем как да се предпазим в горещините. Особено застрашени са децата, възрастните хора и хората с хронични и сърдечносъдови заболявания.
 
Трябва да сме внимателни, като следим прогнозите за времето и съветите на властите.
 
На сайта на Министерството на здравеопазването има пълен списък с препоръките на Световната здравна организация, за това как да се предпазим от здравословни проблеми по време на горещините.
 
Ето част от тях:
  • Стремете се да поддържате хладна температура в жилището си. Проверявайте между 8 и 10 ч., в 13 ч. и вечер в 22 ч. Температурата трябва да бъде по-ниска от 32° C през деня и 24° C през нощта. Тези инструкции е особено важно да се спазва при деца, възрастни над 60 г. или хора с хронични здравословни проблеми. 
  • Използвайте хладния въздух през нощта, за да проветрите жилището си. Ако е безопасно, отворете всички прозорци през нощта и рано сутринта, когато външната температура е по-ниска.
  • Електрическите вентилатори могат да донесат облекчение в горещините, но когато температурите са над 35 °C, те не могат да предотвратят здравословни проблеми, свързани с горещините. Важно е да се приемат много течности. 
  • Преместете се в най-хладната стая, особено през нощта.
NEWS_MORE_BOX

 

  • Ако не е възможно да поддържате хладна температура в дома си, прекарвайте 2-3 часа от деня на хладно (например в обществена климатизирана сграда). 
  • Избягвайте да излизате навън в най-горещите часове на деня. 
  • Избягвайте изморителна физическа активност. Ако ви предстои такава – свършете я в най-хладната част на деня, която обикновено е сутрин между 4 и 7ч. 
  • Стойте на сянка. 
  • Не оставяйте деца или животни в паркиран автомобил. 
  • Вземете хладен душ или вана. Алтернативно може да ползвате студени компреси, кърпи, гъби, бани на краката и т.н. 
  • Носете летни, свободни дрехи от естествени материи. Навън носете широка шапка с периферия или козирка и слънчеви очила. 
  • Ползвайте леки чаршафи и завивки без пълнеж, за да избегнете задържането на топлина. 
  • Приемайте редовно течности като избягвате алкохол, тютюнопушене и прекалено кофеин и захар. 
  • Яжте по малко и по-често. Избягвайте храни, богати на протеини.