По-малко от 1% от всички учители в страната са под карантина заради заболяване от COVID-19 или контакт със заразен в началото на учебната година. Те са 0,66 % от общия брой педагогически специалисти в страната, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).

 

Най-висок е делът на карантинирани преподаватели в област Търговище - 1,4%. Малко над 1% са учителите в областите Видин и Ямбол, които не са в училище заради пандемията. Почти няма заразени или контактни преподаватели в област Габрово (0,33%) и Русе (0,39%).


 

Още по нисък е процентът на поставените под карантина ученици в страната – 0,31%.  Най-много са останали в къщи в областите Силистра и Разград – по 0,53%.

 

МОН има достъп до актуалните данни за карантинираните учители и ученици въз основа на споразумение със здравното министерство и „Информационно обслужване“ за обмен на статистическа информация без лични данни. Всекидневното проследяване на заболеваемостта в отделните области, населени места и училища позволява да се осигури локален и гъвкав подход за преминаване при необходимост към обучение от разстояние в електронна среда на паралелка, випуск или цяло училище.

 

До момента министърът на образованието и науката не е издал заповед за преминаване към дистанционни занятия на цели випуски или училища по медицински причини. Директорите на училища имат право да взимат такива решения за отделни паралелки, съобщават от просветното министерство.

 

Втората поред учебна година в условията на пандемия от COVID-19 у нас започна присъствено, а делът на ваксинираните срещу коронавирусна инфекция учители е малко над 30%. Други 20% са преболедували COVID-19, по думите на служебния министър на образованието Николай Денков.

 

Училищата в цялата страна ще преминават изцяло към дистанционно обучение, когато 14-дневната заболеваемост достигне 500 души на 100 000 население. В отделни училища или паралелки това ще се случва при 10% заболеваемост от COVID-19 сред учениците, както и ако броят на заразените учители нарасне дотолкова, че се възпрепятства образователния процес.

 

Противоепидемичните мерки, които трябва да се спазват в училищата, са посочени в изготвените от МОН насоки за обучение в условията на епидемия.