По време на аварията в хемодиализния център на МБАЛ „Св. Петка“ на 1 октомври 2018 г., когато над 40 човека останаха без животоподдържащата процедура, а един от тях загуби живота си, персоналът е действал хаотично. Това е не само констатацията на Изпълнителна агенция „Медицински одит“, чиято проверка продължава да тече в отделението, но и на пациентите.


Хората, които се лекуват в центъра не спират да изнасят скандални данни за ситуацията в него и готвят съдебен иск срещу ръководството. Oт няколко месеца пациентите сезират Здравното министерство, здравната каса и омбудсмана на държавата, а пред камерата на Bulgaria ON AIR те нарекоха ситуацията в отделението нетърпима. От ръководството на МБАЛ „Света Петка“ потвърдиха от части изнесените факти, но не виждат проблем в тях.


Преди седмица резултатите от проверката на агенция „Медицински одит“ в центъра, назначена от здравния министър Кирил Ананиев, показаха наличието на нарушения при оказването на медицинска помощ в спешно отделение на МБАЛ „Света Петка“ във Видин. Това е и причината за смъртта на 50-годишния пациент К.М., който почина вследствие на възникналата авария на водоочистващата инсталацията за хемодиализа в болницата.



От Министерство на здравеопазването съобщават, че предстои образуването на административно - наказателни производства на дежурния в отделение „Спешна медицина“ и на консултиращия кардиолог в лечебното заведение. Цялата документация ще бъде предоставена на Районната прокуратура във Видин.


Системата по нефрология и хемодиализа спря да работи късно следобед на 1 октомври 2018 г. Причината беше ВиК авария по мрежата, а два дни по-късно от здравното министерство създадоха организация пациентите от Видин да бъдат транспортирани безплатно до лечебните заведения в Монтана и Лом.


Малко след случая в МБАЛ „Св. Петка“ Министерството на здравеопазването отпусна 5 млн. лв. за обновяване на хемодиализната мрежа в страната. Парите са разпределени между 29 държавни лечебни заведения за ремонт и закупуване на хемодиализна техника и оборудване.