Постиженията, доброто отношение и грижата трябва да се афишират, за да бъдат стимулирани. Това лежи в основата на инициативата на Investor media group и Българската болнична асоциация за избор на най-добрите болници у нас.


„Това, което успяхме да направим с усилията на много екипи, месеци наред, е да проведем проучване, което се опира на четири стълба - проучване сред пациентите, сред лекарите и мениджмънта на болниците, което трябва да ни даде информацията за това как се оценяват здравните грижи в България и как изглеждат болниците на този фон“, обясни Катрин Иванова от Investor media group в студиото на Bulgaria ON AIR.


Тя посочи, че всички 346 болници в страната са били поканени да участват в изследването и над 200 от тях са го направили. По думите ѝ така имаме изграден многокомпонентен индекс, който ни показва оценката на здравното заведение. Един от най-важните елементи, залегнал в инициативата е именно да се покажат международните практики и как един ранкинг може да бъде полезен в сферата на здравеопазването.



Над 2000 пациенти са били разпитани по редица важни въпроси, като грижата, положена към тях по време на хоспитализацията, информираността им за правата им в лечебните заведения, за това колко често получават болкоуспокояващи и т.н.


„Всички се интересуват от качеството на здравеопазването и медицинските услуги. Самото изследване показва, че сме закъснели да представим това на обществото. Големият брой участници оправдава мероприятието и смисълът на това действие“, коментира и Андрей Марков от Българската болнична асоциация. По думите му изследването е направено така, че условията да отговарят и за регионалните болници.


"На 25 март ще бъдат представени изводите от проучването, ще се случи дебат на тема конкурентоспособността на болниците, в който ще участват лекари, представителите на системата на здравеопазването и на бизнеса, и ще се случи награждаването на най-добре представилите се болнични заведения", обясни за финал Катрин Иванова.


Класацията „Най-добрите болници“ се организира от Investor Media Group и Българска болнична асоциация, институционален партньор е Министерството на здравеопазването, а медийни партньори са Investor.bg, Bloomberg TV Bulgaria, Puls.bg, Dnes.bg, Bulgaria ON AIR.