Над 200 младежи от цялата страна ще противодействат на агресията и насилието чрез спорт в рамките на проекта „STOP на агресията“. Инициативата ще даде възможност на 225 млади хора от София, Пловдив, Пазарджик и Благоевград да се запознаят с примери за толерантност и поведение без агресия чрез поредица от дискусионни панели.

 

Агресията е сред трите най-чести причини за смъртност при младите хора на възраст от 15-29 години.


 

Инициативата се организира от фондация „Вълшебен свят“ и Министерство на младежта и спорта и стартира в навечерието на Световния ден на детето – 1 юни.


„За нас е голямо удоволствие за поредна година да имаме възможността да реализираме проект с младежи, лично да се срещаме със стотици от тях, да споделяме добрия им пример до десетки хиляди и да помагаме за техните усмивки“, посочи изпълнителният директор на фондация „Вълшебен свят“ Елена Тодоровска. 

 

Тя също така загатна, че фондацията има план за разширяване и допълване на инициативата.

 

Организаторите на проекта „STOP на агресията“ ще проведат пет събития през летния сезон – две в София и по едно в градовете от страната, а във всяко от тях ще се включат по 45 младежи на възраст между 15 и 29 години.

 

В рамките на всяка среща ще има дискусия за разпознаване и справяне с моделите на агресия, както и практическа част с демонстративно състезание на картинг пистата.

 

„Неслучайно проектът е фокусиран към младите хора на възраст между 15 и 29 години. Това е времето, когато най-силно имаме нужда да отстояваме себе си. Тогава търсим нашето място под слънцето. Статистиката показва, че топ 3 от причините за смъртност в тази възраст са причинени от агресия“, коментира психотерапевтът Ива Руйчева.

 

Тя допълни, че е важно да се прави разлика между агресия и насилие, тъй като агресията има много повече лица и трябва да се работи много с младежите по тази тема.

 

Повече информация за датите от програмата ще бъдат налични на страниците на фондация „Вълшебен свят“ в социалните мрежи facebook и Instagram, а в рамките на проекта ще бъдат заснети множество ефектни снимки и видеоклипове, с които ще се популяризират кампанията и каузата за ежедневие с по-малко агресия.