Най-важната и ценна задача, която стои пред второто издание на класацията „Най-добрите болници“, е да успее да върне добрите отношения между лекар и пациент, които в България бяха подложени на изпитания от всякакъв характер. Това мнение изрази Свилена Димитрова от Българска болнична асоциация в предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.


По думите ѝ класацията „Най-добрите болници“ на Investor Media Group и Българска болнична асоциация, дава отговор на една отдавнашна нужда в обществото да можем да отсеем по обективни критерии болниците, където наистина се лекуват хората и се прави добро здравеопазване. „В някаква степен това идва, за да запълни празнотата, която съществува в държавната регулация“, допълни Димитрова.


Критериите, по които ще се определят най-добрите болници в България и този път са свързани с качеството като нововъведения в технологии и практики, както и по отношение на персонала. „Становища по тези стълбове ще дадат както пациентите, така и личните лекари и мениджърите. Така статистическото пресичане на информацията на тези три информационни потока ще гарантира обективността на класацията“, обясни още Свилена Димитрова.



Модераторът на първия по рода си здравен дебат, който е част годишното независимо проучване „Най-добрите болници“ Аркади Шарков също коментира класацията в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. “Много дълго проблемите в здравеопазването се политизираха. Регионализирането на здравеопазването също е много важно, за да се избистри картината от какво имат нужда общинските, държавните и частните болници в различните населени места“, коментира той.


По думите на здравния икономист в последните години се направи не малко за актуализацията на цените на клиничните пътеки, макар и с малък ръст, но имат нужда от още ребалансиране, понеже някои пътеки се доближават до златния стандарт, а други остават назад.


„Що се отнася до смяната на модела на финансиране на здравеопазването, както и на въпроса с доплащането отстрана на пациентите, важна е симетрията на информацията“, каза икономистът. Той обясни, че е важно пациентът да може да провери предварително колко ще струва неговото лечение – колко покрива пътеката и колко би доплатил.


Свилена Димитрова уточни, че миналата година държавата е направила усилия в посока прозрачност на доплащанията във финансовата сфера. "По-важното е не дали имаме информация, а обществото да възприема тази нужда и да бъдем готови за бъдеща реформа", уточни тя.

 

Повече по темата може да проследите във видео материала.