Френска фармацевтична група, в сътрудничество с Международната лига по хипертония, е стартирала четвъртото издание на информационната кампания “#ЗащотоАзТакаКазвам” по повод Световния ден за борба с хипертонията - 17 май.

 

Тя цели да насърчи младежите да мотивират своите родители и близки да проверяват кръвното си налягане. Кампания е разработена с пациенти чрез пациентската асоциация Global Heart Hub.


 

Всеки може да покаже своята съпричастност към кампанията, като по този начин се включи в скрининга, чрез хаштаговете #ИзмериСиКръвното (152 милиона гледания за 2021 г.) и #ВземиСиЛекарството (33 милиона гледания).

 

Хипертонията, известна като „тихият убиец“,  е водещата причина за смъртност и лежи в основата на над 10 милиона смъртни случая годишно в световен мащаб.

 

Болните в цял свят са приблизително 1,3 милиарда, като се очаква тази цифра да се повиши. Освен това хипертонията е водещият рисков фактор за инфаркти и инсулт

 

Други усложнения при хипертония включват сърдечна недостатъчност, периферна съдова болест, бъбречна недостатъчност, сериозно очно заболяване, когнитивно увреждане.

 

Само един от двама души с високо кръвно налягане е наясно, че има такова, което прави редовните проверки на кръвното налягане жизненоважни.

 

„Късната диагноза е голямо предизвикателство при хипертонията, а всъщност е много лесно човек да си измери кръвното налягане. Ранното откриване е от ключово значение за предотвратяването на усложнения и с пациентите трябва да развием придържане към тези превантивни мерки”, категоричен е Бертран Рено, който е ангажиран с дейността, в помощ на пациентите във фармацевтичната компания. 

 

Пандемията от Covid-19 засегна достъпа до лекари и забави диагностицирането на хипертонията, затова и организаторите определят тазгодишното издание на кампанията като особено важно.

 

„Пандемията имаше огромно въздействие върху всички по света и знаем, че диагностицирането на хипертонията беше забавено заради трудния достъп до лекари. Ето защо продължаваме да се ангажираме повече от всякога с борбата срещу хипертонията в партньорство със здравни специалисти, като гарантира ранно диагностициране, тъй като е изключително важно пациентите да бъдат защитени от тежките последици от хипертонията възможно най-рано“, обяснява Давид Педлабат-Лартиго, представител на френската фармацевтична компания.

 

Чрез измерване на кръвното си налягане възрастните хора могат по-добре да го държат под контрол и по този начин да намалят риска от сърдечносъдови събития. Целта на тази нова кампания е да отново да привлече вниманието към това заболяване.