Първият по рода си Контактен център на общопрактикуващите лекари в София трябва да заработи до края на септември. Идеята не е нова и от месеци е лансирана от заместник председателя на Българския лекарски съюз (БЛС) д-р Николай Брънзалов. Пред БНР той обяви, че Контактния център ще информира пациентите по административни въпроси, свързани с дейността на личните лекари, а въпросите свързани с лечебната дейност ще продължат да се обсъждат само с личния лекар на пациента.


До реализацията на подобна услуга се стигна поради факта, че около 90% от обажданията към личните лекари са свързани с административни въпроси за работно време, изготвяне на различни документи, за записване на час и др.


По думите на д-р Брънзалов Контактния център ще обхване първоначално няколко столични практики на лични лекари, а включването в него е пожелание.



„Когато лекарят не е в състояние, по-различни причини, да вдигне телефона си, идва ролята на служителите от въпросния център. Те ще преценят от какво се нуждае пациента - дали от чисто административна и техническа и ще може да му се даде съответния съвет или е свързана с лечебен процес, което изисква лекарска грижа и мнение. При това положение центърът ще връща обаждане на колегата и той ще се свърже с пациента и ще му даде напътствия за клиничната работа“, обясни д-р Николай Брънзалов.


Според личният лекар д-р Гергана Николова идеята е добра, защото ще облекчи работата на джипитата. „Най-често позвъняванията са с въпроси кога сте на работа, къде сте на работа, как да си запиша час, налага ми се да ми се продължи болничния, имам смъртен случай в семейството – неща, които касаят малко повече административна информация. Тя би могла да се дава от въпросния Контактен център“, каза и тя пред БНР.


Първоначално Контактният център ще информира за документи за постъпване в детско или учебно заведение, за изваждане на шофьорска книжка, за работното време на лекарите. В бъдеще ще може да напомня и за имунизациите, профилактичните и диспансерните прегледи.