Рейтингите на лечебните заведения трябва да служат и за ориентир къде българските лекари искат да работят. „Да са убедени къде искат да направят своята професионална реализация“, заяви председателят на Българския лекарски съюз (БЛС) д-р Иван Маджаров по време на форума „Най-добрите болници“ за 2018 г., организиран от Българска болнична асоциация и Investor Media Group.


Според д-р Маджаров е нужна новата рамка на финансиране на здравната система, но заедно с това трябва да бъдат подсигурени критерии за качество на медицинската услуга. „Една от основните задачи на Българския лекарски съюз е да гарантира качеството на медицината, професионалисти, които да лекуват на световно ниво. Важно е да има обективни критерии, а тези критерии трябва да залегнат в условията за изготвяне на бъдещите класации на лечебните заведения. Те трябва да осигурят обективно наблюдение на процесите, протичащи в лечебното заведение: от постъпването на пациента, през диагностиката, изписването на терапия и получаването на епикризата“, допълни д-р Маджаров.  


Класациите на лечебните заведения са от особено значение, за да могат да бъдат разбрани нагласите на пациентите, подчерта и зам.-председателят на Съюза проф. Николай Габровски. 



„Трябва да се подобри информираността между лекарите и пациентите. Хората, които търсят за първи път помощ, не знаят какво искат и понеже това не винаги може да стане по лесен начин те се чувстват излъгани. И тук е мястото на лекаря, който трябва да даде една много ясна и разбираема информация какво предстои, какви са стъпките, през които трябва да се мине.“, допълни проф. Габровски. 


Класацията „Най-добрите болници“ отличи най-добрите лечебни заведения в 7 направления. Или както следва: кардиология –  Аджибадем Сити Клиник Сърдечно-съдов Център, ортопедия и травматология – МБАЛ „Тракия“ - Ст. Загора, УНГ - МБАЛ „Тракия“ - Ст. Загора, АГ - МБАЛ „Надежда“ , педиатрия - УМБАЛ „Св. Марина ЕАД“ - Варна , онкология - „Комплексен онкологичен център – Пловдив“  и хирургия -  Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда.  А основните показатели, взети предвид при ранкирането на лечебните заведения бяха технология, персонал и качество на услугите.