Спазмите в корема са често срещан здравословен проблем при мъжете, който може да има различни причини, в зависимост от тежестта и съпътстващите симптоми. Спазмите в корема може да произхождат от различни органи на храносмилателната система:

  • Стомах;
  • Черва;
  • Апендикс;
  • Жлъчен мехур;
  • Черен дроб;
  • Панкреас;

Повечето случаи на спазми в корема при мъжете са леки и отшумят сами в рамките на няколко дни или по-малко. Повтарящите се, продължаващи или по-тежки спазми в корема могат да изискват медицинска помощ или дори лечение в спешно отделение.

 


Повечето случаи на спазми в корема обикновено са леки и болката и дискомфортът не са толкова тежки. Причините за леките случаи на спазми в корема могат да включват:

  • Лошо храносмилане. Заедно със спазмите в корема може да бъдат изпитани киселини и подуване на корема след хранене. Препоръчителен е приемът на антиацидни средства или по-бавно хранене;
  • Преяждане. Когато бъдат консумирани големи порции, храносмилателната система трябва да работи по-усилено, за да обработи цялата храна. Това състояние може да бъде влошено през нощта, особено при голямо хранене преди лягане.
  • Случайни смущения в движението на червата. Тези смущения могат да включват запек и диария. Приемът на вода, консумирането на достатъчно фибри и упражненията могат да помогнат при състоянието.
  • Газове и подуване на корема. И двата симптома могат да бъдат признаци на запек и диария, които също могат да причинят спазми в корема. По-бавното хранене може да помогне при състоянието.
  • Стрес или безпокойство. Случайните или продължителни епизоди на стрес и безпокойство могат да окажат влияние върху корема, създавайки болка и дискомфорт. Техниките за релаксация могат да помогнат, но е необходима професионална помощ, ако психичното здраве на пациента не бъде подобрено.
  • Упражнение на пълен стомах. Консумирането на твърде много храна преди тренировка може да причини неприятни спазми. По-малките хранения поне час преди тренировка са препоръчителни.
  • Разтежение на мускули. Понякога усилената тренировка може да накара мускулите на корема и гърба да бъдат болезнени няколко часа по-късно. Важна е хидратацията и загряването преди тренировка.

Библиография:
National Health Service (NHS). Stomach ache
National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK). Your digestive system and how it works
Healthline. What Should I Know About Stomach Cramps in Men?