Еректилната дисфункция плаши. Различни могат да бъдат причините за нея – от емоционална потиснатост до заболяване. Това обаче, което всеки мъж трябва да знае, е, че за да поддържа сексуалното си здраве добро се налагат някои грижи. Една от тях засяга храненето. Този път няма да коментираме колко опасно може да бъде богатото на мазнини, рафинирани въглехидрати хранене – всеки разумен човек може да си даде сметка, че тестото и мазната скара ежедневно не са приятели на здравето.

 

Кръвоносните съдове в обожестявания орган са много и много фини и за да се изпълни той с кръв в знак на еротична мъжествено се налага те да останат отворени и кръвта в тях да циркулира свободно. Лошият холестерол няма как да е партньор на доброто мъжко самочувствие.


 

Според скоро приключило проучване от учени на Университетите на Харвард и Източна Англия определени продукти допринасят за поддържането на мъжкото здраве. Чашка вино, консумация на много цитрусови и горски плодове, ябълки и круши водят този списък. Според изследователите само три или четири порции от плодовете или чаши богато на флавоноиди червено вино рискът от еректилна дисфункция пада с 21%. При това изводът важи за мъже, които са попрехвърлили средната и дори са навлезли в третата възраст. 

 

Вълшебните съставки в червеното вино и тези плодове са флавоноидите, които са известни с антиоксидантната си сила. 

 

Кои продукти още могат да се добавят в списъка, полезни за физическата реализация на либидото?

 

1. Кафето. Кофеинът в него ускорява метаболизма, подпомага кръвообращението, увеличавайки пулса. Това от своя страна създава желание за физическа активност и подобрява издръжливостта. Чувството за енергия и самият секс освобождават и от натрупани мазнини, което отново е свързано с усещане за тонус и наличие на енергия. 

 

2. Стридите са си афродизиак не от вчера. По-големият проблем с тях е, че трудно могат да се осигурят пресни по всяко време и навсякъде. Мъжка храна са, защото са богати на цинк и витамин В6 и двата жизнено необходими за синтеза на тестостерон, без който не би просъществувала ничия мъжественост. Алтернатива са ядките и семената. Сурови, разбира се!

 

3. Червени люти чушки – българите поне си обичаме лютичко и често чушчицата присъства на трапезата дали сурова или във вид на туршия. Тази седмици излезе информация, че червените люти чушки удължават живота ни и намаляват риска от сърдечносъдов инцидент. При това изследването е с участието на 23 000 италианци, които ги консумирали повече от 4 пъти седмично намалили риска си от коронарна болест на сърцето с 44% и риска от гибел заради инфаркт с 61%.


Питате се, защо е това отклонение от темата за еректилна дисфункция към сърдечно здраве? За тези, които не са чували, еректилна дисфункция в голямата си част се появява след като вече е влошено сърдечносъдовото здраве! Бъдете внимателни към здравето си!


На какво се дължи ефектът на лютите чушки и чилито. Когато ги ядем ни става топло, зачервяваме се, започваме да се потим. Изпълването на кръвоносните съдове с кръв става не само на лицето, но и в малките кръвоносни съдове на пениса. Това, което ви е необходимо в този момент е силно сърце и здрава и чиста от плаки кръвоносна система. 

 

4. Бананите са продуктът, който вероятно е най-достъпен по отношение естественото осигуряване на калий. Чрез наличието на достатъчно калий се поддържа баланса с натрия в организма и съответно кръвното налягане в норма. Високото кръвно е неприятно не само заради неприятните физически усещания в краткосрочен план и сърдечни проблеми в дългосрочен. То е унищожител на либидото ни. Освен с банани калий може да си набавите с консумация на портокали или картофи с коричката. 

 

5. За да имат лумен кръвоносните съдове и лошият холестерол бъде извеждат от тях всеки мъж се нуждае от достатъчно количество полезни полиненаситени омега-3 мастни киселини. Сурова сьомга – деликатес е афродизиак. Може да похапвате и два пъти скумрия или риба тон, също.

 

6. За да функционира изрядно нервната ни система се нуждае от специфични нутриенти – като витамин В1, който може да се набави чрез една сочна свинска пържола. Противно на очакванията и масовите препоръки е факт, но е вярно при условие, че не прекалявате с мръвките! Витамини от В групата могат да се набавят още с пълнозърнест хляб и варива: боб, леща и др. 

 

7. Антоцианините в черешите и други плодове с наситен червен, син и лилав цвят също имат протективен за артериите ефект като ги предпазват от натрупване на мастни плаки и развитието на атеросклероза. Праскови, нектарини, сини сливи – може да разнообразите плодовото си меню и с тях. Между другото, антоцианини има и в лилавото зеле

8. Алицинът пък е характерното съединение на чесъна. Присъства и в лука. Подобрява циркулацията и предпазва от натрупването на мастни плаки. Смесването им с пресен магданоз, мента или друга подправка може да подобри ароматните особености на специалното ястие.

 

9. Виното е полезно с популярния ресвератрол, който разширява кръвоносните ни съдове заради отделянето на азотен оксид. Репликата „Във виното е истината!“ очевидно хич не е била случайна, защото това свойство на ресвератрола, съответно виното, го прави сравнимо с виаграта. Напитката работи обаче само, ако се консумират до 2 чаши, иначе алкохолът унищожава добрия ефект на ресвератрола.

 

10. И накрая, ви предлагаме нещо за закуска след палавата вечер. Нека тя съдържа овесени ядки. Заради фибрите в тях, те също допринасят за поддържането на кръвоносните съдове свободни от холестерола, но и ги прави гладки и еластични.