Поръчваме повече в ресторанта, когато сервитьорът е по-пълен. Това установяват изследователи от Ню Йорк, САЩ. Те отправят своя фокус към коварната пресечна точка между консумацията на храна и поведенческата психология, като данните са поместени на страниците на сп. Environment and Behavior
 
За да установят как външните фактори влияят на поръчката в ресторанта, специалистите наблюдават взаимодействието между 497 клиенти и техните сервитьори в 60 различни ресторанта. 
 
Взима се под внимание това, което клиентите поръчват, техният индекс телесна маса, както и този на сервитьорите, които ги обслужват. 
 
При анализа на данните се констатира, че клиентите поръчват значително повече, когато сервитьорът има по-голям индекс телесна маса, в сравнение със случаите, в които обслужващият ги е по-слаб. По-конкретно, при наличие на по-тежък сервитьор, клиентите са четири пъти по-склонни да поръчват десерти, поръчките на алкохолни напитки също са повече - с 17,65%. 
 
Изследователите поясняват, че по-закръглените сервитьори оказват голямо влияние на най-слабите клиенти. Те припомнят, че според данните на предишни проучвания светлината, музиката и мястото, на което клиентът седи, подсъзнателно също могат да повлияят на неговата поръчка. 
NEWS_MORE_BOX
 
Любопитни са и проучванията относно размера на порциите и начинът, по който те ни влияят. В едно проучване, публикувано в Journal of Consumer Research през 2012 г., се изследва начина, по който цветът на чинията се отразява на количеството консумирана храна. 
 
При него изследователите установяват, че когато контрастът между храната и чинията е малък, хората консумират 22% повече храна, в сравнение с тези, при които този контраст е по-голям. 
 
Така специалистите заключават, че, за да се храним по-малко, следва да избираме чиния, която да е в контраст с храната. Ако целта е да консумираме повече зеленчуци например, трябва да сервираме зеленолистните в зелена чиния.