Вредните навици могат да бъдат различни, но са еднакво неприятни за околните и за здравето.

 

Пукането на пръстите е много често срещан навик, който с времето може да доведе до подуване на ръцете и до техния по-слаб захват.


 

Не е доказано, че пукането на пръстите повишава вероятността от артрит.

 

Звукът се получава когато малки мехурчета, намиращи се в синовиалната течност се спукват. Синовиалната течност е гелообразно вещество в ставите, което спомага за извършването на плавните им движения.

 

Гризането на ноктите и кожичките около тях също е много често срещан неприятен навик, който трудно се прекратява. По този начин човек би могъл да нарани своите зъби, но и да инфектира своите пръсти.

 

Ръцете са една от най-мръсните части в тялото, върху тях могат да се открият различни микроорганизми. Това е така защото хората докосват най-различни повърхности.

 

Следователно след слагането на мръсните ръце в устата, човек би могъл по-лесно да се разболее.

 

За съжаление обаче при някои хора този проблем се е получил в резултат на стрес и те по-трудно се справят с него.

 

Недоспиването също е вреден навик, който в днешно време се наблюдава често. Хората, които не спят достатъчно часове са изтощени и рискът от високо кръвно налягане, сърдечносъдови заболявания, диабет и депресия при тях е по-висок.

 

Нормално човек трябва да спи около 7-8 часа.

 

Слушането на силна музика на слушалки също е вредно, след по-продължителен период може да предизвика загуба на слух. С напредване на възрастта загубата на слуха може да доведе до проблеми с мисленето и дори загуба на мозъчна тъкан.

 

Друго вредно влияние на електронните устройства, като телефони, компютри и телевизори, може да бъде облъчването преди лягане.

 

„Синята светлина“, излъчвана от тях може да наруши съня. Някои проучвания дори показват, че твърде много от всякакъв вид нощна светлина може да бъде свързано с различни видове рак, диабет, затлъстяване и сърдечни заболявания.

 

В днешно време много от хората работят седнали на стол, втренчени в своето електронно устройство.

 

Прекалено дългото седене на стола може да забави метаболизма и да доведе до повишаване в теглото - затлъстяване, което се свързва с различни здравословни проблеми.

 

Повишаването в теглото може да се получи и в резултат на неправилно хранене.

 

Храненето е най-важната част от ежедневието, но ако човек яде прекалено много, прекалено бързо или се храни неправилно и с вредни продукти, то може да има негативен ефект върху здравето му.

 

Друго, което може да се отрази на здравето на хората, е самотата. В резултат на социална изолация риска от завишено кръвното налягане, поява на депресия, нарушения в мозъка - като болест на Алцхаймер, или възпаление се повишава.

 

Не е важно с колко хора или колко често се среща човек, важно е чувството за връзка с околния свят и останалите в него.

 

Физическото здраве зависи много от менталното. Ако човек не се чувства психически добре, може да прибегне и до други вредни навици, като алкохол, тютюнопушене или други наркотици.

 

Прекомерната консумация на алкохол при мъже - повече от 14 алкохолни напитки, и при жени - повече от седем, за период от една седмица са предпоставка за висок риск от бъбречно или чернодробно нарушение, проблеми с храносмилането, сърдечносъдови заболявания, увреждане на костите и дори някои видове рак.

 

Въпреки това някои проучвания показват, че умерената консумация на алкохол - до една напитка на ден за жени и две на ден за мъже, може да намали риска за поява на някои заболявания.

 

Тютюнопушенето е сред най-сериозните, то засяга почти всеки един орган в тялото. Може да доведе до сърдечносъдови заболявания, рак, диабет, инсулт, бронхит, емфизем и други здравословни нарушения. Освен това повишава и риска от туберкулоза, проблеми с очите и имунни нарушения като ревматоиден артрит.

 

Ако човек е непушач, но прекарва много време с някой, който пуши вероятността да развие астма, сърдечно-съдово заболяване, рак на белия дроб или инсулт също се повишава.

 

Източници:

https://www.webmd.com/balance/ss/slideshow-bad-habits