Човешкото тяло е създанено за движение – в него се намират над 360 ставни връзки и над 700 скелетни мускула обуславящи лесните, плавни движения. Структурата на тялото позволява изправен стоеж срещу гравитационната сила, правилната циркулация на кръвта зависи от активността на тялото, невроните подобряват активността си при физическа активност а кожата е еластична, за да се нагажда към различни пози при движение. 
 
Щом тялото непрекъснато е в готовност за движение, какво се случва, ако то не настъпва?
 
Първият страдащ от продължителното седене е гръбнакът – удължена структура от костна прешлени и хрущялна тъкан между тях. Множество стави, мускули и лигаменти ги поддържат заедно.
 
Честа форма на седене (пред компютър, в офис) включва приведен гръб и присвити напред рамене. Тази позиция на тялото оказва неравномерно напрежение над гръбначния стълб. С времето, това води до износване на гръбначните дискове,  разкъсвания в хрущялните тъкани, свръхнатоварване на ставните връзки и обтягане на мускулите, които се опитват да се нагодят към неестествената позиция на тялото.
 
NEWS_MORE_BOX
 
Тази позиция свива и гръдната празнина при седене, което отнема от жизненото пространство, необходимо за белите дробове при вдишване. Това е проблем, понеже временно ограничава количеството кислород навлизащо в кръвта – а от там в мозъка, мускулите и други важни органи, които страдат от недостига на кислород. Мозъка страда особено силно от липсата на кислород, като седенето за повече от 90 минути може да забави значително мозъчната активност, будността, вземанета на решения и др.
 
В допълнение, седенето за дълги периоди от време, незавсимо от позата, деактивира липопротеин липазата – специализиран ензим в стената на кръвоносните капиляри с функцията да разгражда мазнинни молекули в кръвта. Заседяването рязко понижава количеството мазнини, изгаряни от тялото и увеличава вероятността от натрупването на тези мазнини по вътрешността на кръвоносните съдове с което се покачва вероятността от сърдечносъдови заболявания и инсулт.
 
За допълнителна информация прилагаме следното видео: