Без значение от подготовката за предстоящия изпит, мнозина изпитват чувство на тревожност, която много успешно може да ни компрометира. Тъй като при стрес в организма се освобождава адреналин, усещането на известна тревога е нормално.

Напрежението преди изпит има епидемични размери сред ученици и студени в световен мащаб. Според данните на проучване, в което участие взимат 30 000 души, 19% от тях съобщават, че са изпитвали тревожност преди изпит в някакъв момент от живота си. Това е проблем, защото е установено още, че хората, които изпитват високи нива на напрежение, се представят по-неуспешно по време на изпита, в сравнение с тези, при които тревожността е по-ниска или липсва.

Симптомите, сигнализиращи за това притеснение, могат да варират от леко ускоряване на сърдечния ритъм до поява на гадене и повръщане преди изпит.

Осигуряването на поне 6 часа сън преди изпита е от решаващо значение за успех. Когато сме си починали, нараства и увереността, необходима за справянето с предстоящите предизвикателства.

Изследователите твърдят още, че здравословният хранителен режим седмица преди изпита, също е от полза за доброто представяне. Препоръчително е закуската да бъде богата на фибри и въглехидрати, за да се осигури бавно освобождаване на енергията. По този начин се благоприятства и концентрацията.

NEWS_MORE_BOX



Известно е, че положителната нагласа към самите себе си повишава увереността и намалява тревожността преди изпит. Този подход е полезен, когато си поставяме реалистични цели, в противен случай, рискът от разочарованието е голям, а ефектът може да бъде обратен.

За да се намали стреса, от полза би било да си представим някакъв щастлив момент, за който да си мислим, когато сме в стаята, в която се провежда изпитът. Препоръчително е също така, непосредствено преди изпита да си представим отговорите на въпросите, които сме научили добре. По този начин се повишава увереността.