Болката в петите може да се дължи на разнообразни причини – неудобни обувки, прекомерно стоене или повече разходки, липса на калций и др. Преди да посегнем към болкоуспокояващите, можем да опитаме с домашни средства за облекчаване на болезненото усещане. Предлагаме няколко полезни метода...
 
Първото нещо, което да направим при наличие на болка в петите, е масажът. Следва да се настаним удобно в седнало положение, да вдигнем десния крак като стъпалото му се постави върху лявото коляно. 
 
С помощта на палците се прилага лек натиск върху свода на ходилата, петите и прасците, като движенията са бавни и равномерни. Масажните движения трябва да бъдат само в една посока и да се прилагат за около минута, след което се повтарят и на другото стъпало
 
Препоръчително е масажът да продължи няколко минути, след което краката трябва да отпочинат за известно време, преди да се натоварят отново. По време на самия масаж може да се използват есенциални масла като масло от евкалипт, розмарин или мента
NEWS_MORE_BOX
 
 
За облекчаване на болезнените ходила, може да се използва и лед. Необходимо е да се замрази вода в пластмасова бутилка, която да се увие с памучна кърпа. След като седнем на стол, бутилката се поставя под свода на едното ходило. С леко притискане бутилката започва да се търкаля напред и назад. След 5 минути тя следва да се прехвърли и на другия крак. 
 
Нерядко болката в петите е сигнал за плантарен фасциит – възпаление на фасциите и подкожните тъкани на ходилото. В тези случаи от полза е редуване на топла и студена вода върху ходилата. Топлата вода подпомага кръвообращението, а студената намалява възпалителните процеси. 
 
Необходимо е краката да се потопят в гореща вода, да постоят там за няколко секунди, след което да се извадят и да се преместят в студена вода. Това следва да се направи пет пъти, за да се облекчи болката.