Следобедната дрямка или сиестата може да изглежда като безобидно бягство от стреса, но нови изследвания сочат, че дневния сън за повече от час може да навреди на здравето ни.


Знаете ли, че около една трета от британците се борят с безсънието? Редица проучвания доказват, че дългосрочното лишаване от сън не само води до чувство на умора и раздразнителност, но и често е свързано с проблеми като затлъстяване, развитие на диабет и високо кръвно налягане.


В същото време обаче учени от Медицинския университет в Гуанджоу в Китай са проучили над 313 000 души, участвали в общо 20 изследвания, и изводите, до които те стигат са, че дневната дрямка за повече от час е свързана с 30% по-висок риск от преждевременна смърт и 34% по-голям шанс за развитие на сърдечно заболяване.



Следобедната дрямка се оказва полезна само за тези, които често страдат от безсъние, допълват учените. Според множество проучвания повечето възрастни се нуждаят от между шест и девет часа сън на ден. „Дневната дрямка обикновено се счита за здравословен навик“, припомня и д-р Пан от китайския екип, който представи проучването си по време на виртуалната конференция на Европейското общество по кардиология. 


„Нашето проучване не се фокусира главно върху честотата на съня“, казва д-р Пан и добавя, че са нужни още проучвания в тази посока. В същото време резултатите разкриват, че дрямката за по-малко от час не е свързана с никакви неблагоприятни здравословни събития. „Резултатите предполагат, че по-късия сън през деня (особено за по-малко от 30 до 45 минути) може да подобри здравето на сърцето при хора, които не спят достатъчно през нощта“, добави д-р Пан.

 

Може да нучите всичко важно за фазите на съня, ролята му за имунитета, връзката му с различни заболявания в Puls.bg.

 

 

Източник: Yahoo.com