До 75 % от възрастните съобщават, че имат главоболие в продължение на година, като един от всеки 10 от тях, има мигрена.

 

Здравословната диета може да намали честотата на мигрената или дори да предотврати появата ѝ. Храненето трябва да се състои основно от пресни храни, плодове, зеленчуци, пълнозърнести изделия. Пресните храни съдържат доста по-малко консерванти, спрямо пакетираните, които имат например мононатриев глутамат, нитрити и фенилаланин, които може да предизвикат мигрена.



За да се избегне състоянието, може да се консумират зърнени храни като хляб, крекери, с изключение на тези, които съдържат ядки, сушени плодове и аспартам. Подходящо е говеждо, пилешко, агнешко, телешко, свинско, пуешко месо и риба. Трябва да се избягват обаче черният дроб и маринованото месо. 


Сьомгата е една от най-добрите храните, които помагат при мигрена. Тя е богата на омега-3 мастни киселини, което я прави противовъзпалителна храна. Съдържа големи количества витамини като рибофлавин, който е полезен при мигрена. 


Скаридите също могат да помогнат за отшумяване на симптомите на това състояние. Те са богати на антиоксиданти, минерали и мастни киселини, които се борят с възпаленията и мигрената.


Добре е да се консумират много пресни и свежи плодове и зеленчуци, а не предварително приготвени, тъй като те съдържат добавки и консерванти, предизвикващи мигрена. Хранете се с повече оранжеви, жълти и зелени зеленчуци като тиквички, чушки и спанак. 


Важна е консумацията на моркови и сладки картофи, които съдържат бета-каротин и други хранителни вещества с противовъзпалителни свойства, помагащи при болките от мигрена. Не на последно място е и калето, което е богато на магнезий, омега-3 и фибри.  


Важно е да се отбележи, че някои плодове съдържат съединения и полени, които предизвикват отделяне на хистамин, а това може да предизвика мигрена. Затова е добре да се ограничат бананите, малините, сливите, цитрусите като портокалите и грейпфрутите. Вместо това консумирайте повече смокини, тъй като те съдържат калий, който се бори с възпаленията. 


Водата също влиза в списъка с полезните храни при симптоми на мигрена. Когато не се приема достатъчно количество вода, организмът може да се обезводни, а дехидратацията е една от най-честите причини за главоболие.