Има начин как семействата да тренират заедно, с децата си по време на физическа дистанция, без това да се превръща в невъзможна мисия. Да, никак не е лесно и всеки възрастен би предпочел да направи редовната си тренировка сам и фокусиран върху упражненията. Защото това е „моето време“. Но има дни, когато това е невъзможно – като дългите седмици прекарани вкъщи, заради заплахата от COVID-19. Тогава тренировката се превръща в предизвикателство – родителите се стараят, хем да тренират ефективно, хем да опазят децата от падания, удари и други всевъзможни инциденти.


Водещи фитнес инструктори започнаха онлайн тренировки, но и това невинаги е решение в препълнения дом. Затова те преразгледаха подхода си и обобщиха няколко златни правила.


Бъдете гъвкави


Това означава тренировката да се разбие на различни по времетраене етапи. Оптималният вариант е 30-минутната домашна тренировка, но когато това не е възможно да се случи, може упражненията за различните мускулни групи да се разделят на серии от по 10 минути в различни часове през деня. Когато децата също участват в тренировката, това е перфектното време, за да бъдат съсредоточени и да не се отегчат бързо. Когато свикнат с ритъма, времето може да бъде увеличено.


Играчките идват на помощ

Друг съвет на фитнес инструкторите е, да се връчат на децата най-любимите им игри – конструктори, пъзели, кукли, колички, блокчета и четки за рисуване, книжки със стикери и др. Това са едни, хитро измъкнати 10-15 минути за ефективна тренировка.


На открито

Възможностите по време на COVID-19 дистанциране у дома не са много. Перфектният вариант е двора, но ако семейството живее в кооперация и балконът може да свърши работа. Най-важна за мисията домашна тренировка на открито е музиката – децата я обичат, танцуват и се забавляват, докато мама и татко изпълняват поредна серия коремни преси, например.


Повече екранно време

Неизбежно е. Има родители, които са особено стриктни в определянето на времето прекарано пред телевизор, таблет или компютър. И точно затова във време на физическа дистанция, екранното време се възприема като награда от малките.


Филмче, любима игра, детски песнички... Вариантите са много.


Планирайте

Планът на тренировките е първата задача пред всеки трениращ у дома. Иначе има риск да организираме децата, а ние да нямаме никаква идея какво точно ще правим. Затова е важно първо да се структурира цялостната тренировка по мускулни групи, времетраене и интензитет.


Забавлението е приоритет

Без или с деца, тренировките у дома са едно чудесно семейно забавление. Важно е движението, а това, че упражненията няма да са прецизни е за сметка на двойната доза смях, която ще предизвикат децата. А както знаем, смеха е най-доброто хапче за добро настроение и щит срещу всяка стресова ситуация.