Подобно на белия лук, зеленият също придава на ястията остър вкус, въпреки че той е по-мек. Той е с ниско съдържание на калории. Богат е на фибри, които насърчават доброто храносмилане и въглехидрати, които осигуряват енергия. Зеленият лук съдържа само малки количества протеини и мазнини – по-малко от един грам на порция.

 

Добавянето на зелен лук към ежедневното меню допринася за здравето на очите, тъй като той съдържа каротеноиди, витамин А, лутеин и зеаксантин. Зеленият лук осигурява 95% от препоръчителния дневен прием на витамин А за мъжете и целия дневен прием за жените и играе важна роля за доброто зрение. Витамин А също помага на очите да функционират в условия на слаба светлина. Лутеин и зеаксантин пък поддържат очите здрави. Те предпазват тъканите на очите от окислително увреждане. Консумирането на зелен лук е ефективно за предотвратяване на дегенерация на макулата и катаракта.


 

Витамин А в лука също е важен за производството на червени кръвни клетки, които транспортират кислород и бели кръвни клетки, които се борят с инфекциите. Зеленият лук притежава антибактериални и антивирусни свойства, които го правят естествен антибиотик при простуда и настинка и подобряват функциите на дихателната система.

 

Зеленият лук съдържа също витамин С и К, които са полезни здравето на костите. Витамин С помага за синтезирането на колагена, който поддържа костите здрави, а витамин К помага на тялото да усвои калция, необходим за поддържане на костната плътност.  

 

Зеленият лук е полезен и за сърцето. Той е богат на антиоксиданти, които помагат в борбата със свободните радикали. Той съдържа също витамин С, който е свързан с по-нисък риск от сърдечни заболявания.

 

Не на последно място по важност е свойството му да предпазва от рак. Едно от съединенията в зеления лук е алил сулфид. То е пряко свързано с намаляване на вероятността от развитие на рак на дебелото черво. Флавоноидите, които зеленият лук съдържа, допълнително възпрепятстват движението на свободните радикали, които причинят увреждане на клетките.